جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, مازندران  »   افزایش جمعیت مگس میوه در مازندران + توصیه ها برای مدیریت آفت
26 تیر 1401 , ساعت 16:25

افزایش جمعیت مگس میوه در مازندران + توصیه ها برای مدیریت آفت

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گفت جمعیت مگس میوه در باغات مازندران افزایش یافته است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه جمعیت مگس میوه در مازندران افزایش یافته است، گفت: برای مدیریت و پیشگیری از خسارت آفت مذکور، ضروری است در قالب اطلاعیه با مشارکت و هماهنگی تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌های اداری، آموزشی، نمایندگان دهیاری و شورای اسلامی روستاها، شهرداران شهرک‌های ساحلی، اتحادیه تعاونی باغداران و بهره برداران نسبت به اطلاع رسانی گسترده مبارزه با مگس میوه مدیترانه‌ای اقدام شود.

احسان عباسپور تصریح کرد: با توجه به گزارش‌های دریافتی ایستگاه‌های پیش آگاهی و بازدید‌های میدانی، مدیریت مگس میوه مدیترانه‌ای در باغات سیاه ریشه و مختلط ضروری است.

وی با بیان اینکه شکار مگس میوه مدیترانه‌ای در تله‌های فرمونی ایستگاه‌های پیش آگاهی حوزه شهرستان‌های مرکزی افزایش یافت، ادامه داد: با توجه به مساعد شدن شرایط جوی و وجود میزبان‌های مناسب اعم از هلو، شلیل، ازگیل ژاپنی و آلوچه برای ایجاد و گسترش کانون‌های آلوده، پایش مستمر هفتگی ایستگاه‌های پیش آگاهی و بازدید‌های میدانی به ویژه در باغات سیاه ریشه و اطلاع رسانی به باغداران برای برداشت کامل تمامی میوه‌های رسیده و حذف کامل میزبان از دسترس آفت مورد تاکید است.

این مسوول اضافه کرد: در باغاتی که در تله‌های پیش آگاهی بیش از ۲ عدد مگس مشاهده شود با مشاوره و نظارت کارشناسان حفظ نباتات و کلینیک‌های گیاهپزشکی نسبت به نصب حداقل ۲۰ تا ۳۰ تله حاوی جلب کننده‌های غذایی بیولور، سراتراپ، سراتینکس برای شکار انبوه اقدام و در صورتی که تعداد مگس‌های شکار شده در تله‌های پیش آگاهی بیش از ۳ عدد باشد، طعمه پاشی برابر دستورالعمل انجام شود.

وی تصریح کرد: رعایت بهداشت کف باغ شامل حذف کامل علف‌های هرز، جمع آوری هرگونه میوه ریخته شده و دفن آن در عمق ۵۰ سانتی متری خاک ضروری است.

وی گفت: برای مدیریت و پیشگیری از خسارت مگس میوه، اطلاع رسانی گسترده و مبارزه با این آفت با مشارکت همه دستگاه‌ها ضروری است.

مطالب مرتبط

سرپرست مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران توصیه های فنی برای پیشگیری و کاهش خسارت آفات و بیماری ها در باغات سیاه ریشه را اعلام کرد. به نقل از پایگاه ...
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه از ردیابی مگس میوه در 14 هکتار از باغات سیاه ریشه این شهرستان خبر داد. حمیدرضا شهابیان با بیان اینکه ردیابی آفت مگس میوه مدیترانه ...
مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: جمعیت آفت مگس میوه مدیترانه ای و شرایط آب و هوایی امسال زنگ خطری برای باغات استان است و برنامه ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران راهکارهای مدیریت مگس مدیترانه ای در باغات را اعلام کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی مازندران، عبدالرحمن زاغی با اشاره به ...
No Thoughts on افزایش جمعیت مگس میوه در مازندران + توصیه ها برای مدیریت آفت

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>