پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, مازندران  »   ردیابی مگس میوه در 14 هکتار از باغ های سیاه ریشه سوادکوه
5 مرداد 1401 , ساعت 8:36

ردیابی مگس میوه در ۱۴ هکتار از باغ های سیاه ریشه سوادکوه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه از ردیابی مگس میوه در 14 هکتار از باغات سیاه ریشه این شهرستان خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه از ردیابی مگس میوه در ۱۴ هکتار از باغات سیاه ریشه این شهرستان خبر داد.

حمیدرضا شهابیان با بیان اینکه ردیابی آفت مگس میوه مدیترانه ای به صورت نصب تله انجام می شود، اظهار کرد: تاکنون ردیابی مگس میوه با نصب تله فرمونی در ۱۴ هکتار از باغ های سیاه ریشه این شهرستان انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه افزود: مانور مبارزه با این آفت همزمان با سراسر استان توسط مراکز جهاد کشاورزی شهید بزرگی زیراب و شهید اصغری پل سفید این شهرستان انجام شد.

شهابیان ادامه داد: مگس میوه مدیترانه ای نسبت به سایر گونه‌های مگس میوه دارای دامنه میزبانی وسیع‌تری است و به درختانی مانند خرمالو، انجیر، سیب، زردآلو، گلابی و مرکبات آسیب وارد می کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه تاکید کرد: کشاورزان این آفت را جدی گرفته و با جدیت به مبارزه با آن بپردازند تا مانع از خسارت های سنگین به محصولات خود توسط این آفت شوند.

وی نصب تله های سراتراپ، مکفیل و پروتئین هیدرولیزات برای کاهش جمعیت این آفت و شکار انبوه آن در باغ‌های میوه را از جمله راه های مبارزه با این آفت برشمرد.

شهابیان با بیان اینکه انتقال آفت از طریق میوه، خاک و جابجایی حشره کامل امکان‌پذیر است، یادآور شد: جمع‌آوری و معدوم کردن میوه‌های آفت‌‌زده و مشکوک با غرقاب کردن در ظروف بشکه‌ای حاوی آب و مشتقات نفتی، مدفون کردن میوه‌ها در عمق ۵۰ سانتی‌متری خاک، سوزاندن میوه‌های آفت زده، از راهکارهای دیگر کنترل این آفت است.

شهابیان به اهمیت مبارزه زمستانه با مگس میوه مدیترانه ای اشاره و تصریح کرد: باغداران باید از انتقال میوه های آلوده جلوگیری کنند.

وی با بیان اینگه مگس میوه مدیترانه ای یکی از آفات مخرب دنیا است و به دلیل مقاومت بالایی که در مقابل شرایط آب و هوایی دارد در نقاط جهان گسترش پیدا کرده و نسبت به سایر مگس‌های میوه بالاترین خسارت اقتصادی را به محصولات کشاورزی و تولیدات انواع میوه وارد می‌کند، گفت: این آفت به ۳۰۰ گونه از گیاهان حمله می‌کند که لهیدگی، پوسیدگی و ریزش شدید میوه را در پی دارد و می تواند تا ۱۰۰ درصد محصول را بین ببرد.

مطالب مرتبط

سرپرست مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران توصیه های فنی برای پیشگیری و کاهش خسارت آفات و بیماری ها در باغات سیاه ریشه را اعلام کرد. به نقل از پایگاه ...
سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه جمعیت مگس میوه در مازندران افزایش یافته است، گفت: برای مدیریت و پیشگیری از خسارت آفت مذکور، ضروری است در قالب ...
مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: جمعیت آفت مگس میوه مدیترانه ای و شرایط آب و هوایی امسال زنگ خطری برای باغات استان است و برنامه ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران راهکارهای مدیریت مگس مدیترانه ای در باغات را اعلام کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی مازندران، عبدالرحمن زاغی با اشاره به ...
No Thoughts on ردیابی مگس میوه در ۱۴ هکتار از باغ های سیاه ریشه سوادکوه

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>