سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   امضای سند یکسان‌سازی استاندارد محصولات کشاورزی بین ایران و روسیه / حذف موانع صادرات به روسیه + فیلم
11 مرداد 1401 , ساعت 10:30

امضای سند یکسان‌سازی استاندارد محصولات کشاورزی بین ایران و روسیه / حذف موانع صادرات به روسیه + فیلم

با امضاء سند مهم یکسان‌سازی استاندارد محصولات کشاورزی بین ایران و روسیه، موانع اصلی از پیش پای صادرکنندگان ایرانی برداشته شد.

با امضای سند یکسان‌سازی استاندارد محصولات کشاورزی بین ایران و روسیه، موانع اصلی از پیش پای صادرکنندگان ایرانی برداشته شد.

امضای سند یکسان‌سازی استاندارد محصولات کشاورزی بین ایران و روسیه، به معنای برداشته شدن موانع از پیش پای صادرکنندگان ایرانی و چند برابری صادرات این محصولات به همسایه شمالی است.

در پایان مذاکرات فشرده بین روسای سازمان حفظ نباتات ایران و روسیه در مسکو، سندی به امضا رسید که بر اساس آن، ضمن یکسان شدن استاندارد محصولات کشاورزی و یکپارچه‌سازی اطلاعات، همه گواهی‌های بهداشتی بین دو کشور از طریق الکترونیکی صادر خواهد شد.

شاهپور علائی‌مقدم، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان حفظ نباتات کشور پس از امضای این سند همکاری گفت: در راستای تقویت دیپلماسی غذایی بین ایران و روسیه در حوزه کشاورزی با منشا گیاهی، برای نخستین بار سند مهمی به امضا رسید که براساس آن از این به بعد اطلاعات مربوط به مدیریت بهینه، صدور تمام گواهی‌های بهداشتی، هم‌طرازی و استانداردسازی نحوه استفاده از آفت‌کش‌ها، بصورت یکپارچه مبادله شود.

رئیس سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه بدلیل نبود ساز و کار منسجم در نحوه استفاده از آفت‌کش‌ها، سال گذشته بطور موقت، ورود برخی محصولات کشاورزی به روسیه تعلیق شده بود، افزود: با اجرایی شدن این سند، سامانه‌های نظارتی دو کشور با تبادل اطلاعات، از هرگونه تقلب و تخلف احتمالی جلوگیری خواهند کرد.

وی گفت: با امضای این سند، دیگر شاهد مشکلاتی که سال گذشته برای صادرات فلفل دلمه‌ای، سبزی و صیفی‌جات به روسیه ایجاد شده بود، رخ نخواهد داد، چراکه اکنون استاندارد‌های استفاده از سموم و آفت‌کش‌ها در هر دو کشور یکسان خواهد شد.
علائی‌مقدم با اشاره به ضرورت تامین امنیت غذایی گفت: با توافقاتی که بدست آمد، مسیر صادرات محصولات کشاورزی ایران به روسیه هموار و به سرعت میزان صادرات به این کشور، دو برابر می‌شود.

سرگئی دانکورت، معاون وزیر کشاورزی و رئیس سازمان حفظ نباتات روسیه هم با بیان اینکه تامین امنیت پایدار غذایی در مسیری شفاف و با استاندارد یکسان، مورد تاکید هر دو کشور است، افزود: خوشبختانه با امضای این سند، همه مشکلات و تنگنا‌های گذشته برطرف و زمینه رشد مبادلات در حوزه محصولات کشاورزی فراهم شد.

.

مطالب مرتبط

در آینده نزدیک پژوهشکده استاندارد کشاورزی در استان گیلان تاسیس می شود. مدیرکل استاندارد گیلان بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته استاندارد برگزار شد، ...
No Thoughts on امضای سند یکسان‌سازی استاندارد محصولات کشاورزی بین ایران و روسیه / حذف موانع صادرات به روسیه + فیلم

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>