جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, ایران, کرمان  »   کارگروه مبارزه با آفت خرما هفته آینده برگزار می‌شود + عکس
21 مرداد 1401 , ساعت 22:06

کارگروه مبارزه با آفت خرما هفته آینده برگزار می‌شود + عکس

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: منطقه جنوب کرمان با تولید بیش از ۵ میلیون تن محصولات کشاورزی از قطب‌های بسیار مهم کشاورزی کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمدمهدی برومندی معاون وزیر در امور باغبانی در حاشیه سفر وزیر جهاد کشاورزی و هیات دولت به استان کرمان، در جیرفت اظهار داشت: منطقه جنوب کرمان با تولید بیش از ۵ میلیون تن محصولات کشاورزی یکی از قطب‌های بسیار مهم کشاورزی،‌ زراعی و باغی کشور است.

وی افزود: تولیدات محصولات کشاورزی و باغی این منطقه در سبد صادرات کشور قرار دارد.

برومندی خاطرنشان کرد: سالانه بیش از ۲۰۰ هزار تن خرما و بیش از ۶۰۰ هزار تن انواع مرکبات در حوزه باغبانی در منطقه جنوب استان کرمان تولید می‌شود.

معاون وزیر در امور باغبانی با اشاره به سفر رییس جمهور به جنوب استان کرمان عنوان کرد: در این سفر با توجه به اهمیت منطقه برای جنوب استان کرمان نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های بخش کشاورزی توسط مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی به دولت پیشنهاد شده که امیدوار هستیم در سفر امروز رئیس جمهوری اسلامی در هیات دولت به تصویب برسد که تزریق این مبلغ اعتبار به جنوب کرمان در توسعه شتابان و پایدار کشاورزی در این منطقه کمک بسیار موثری خواهد کرد.

وی افزود: مسایل و مشکلاتی در این منطقه وجود دارد به ویژه در سیل اخیر و همچنین مشکلاتی که آفات در باغات بالاخص باغات خرما وجود داشته و مورد تاکید و توجه قرار گرفته که همین هفته کارگروهی توسط معاونت امور باغبانی، سازمان حفظ نباتات، و موسسه گیاهپزشکی تشکیل خواهد شد که با توجه به وجود آفات خطرناکی همچون سوسک سرخرطومی حنایی خرما کارگروه وزارت جهاد کشاورزی در هفته آینده به جنوب کرمان عزیمت خواهند کرد.

برومندی با اشاره به برپایی میز خدمت در سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان عنوان کرد: امروز همه بخش‌های وزارتخانه اعم از معاونت‌ها و سازمان‌های مستقل وزارت جهاد کشاورزی نظیر سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، سازمان امور اراضی و سایر بخش‌ها در میز خدمت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مستقر و آماده پاسخگویی به شهروندان و تولیدکنندگان و بهره‌برداران هستند.

.

کارگروه مبارزه با آفت خرما هفته آینده برگزار می‌شود

.

بازدید دکتر برومندی معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از خسارت سوسک سرخرطومی حنایی خرما در منطقه و یافته های تحقیقاتی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب استان کرمان

در حاشیه سفر رییس جمهور و تنی چند از اعضاء هیات دولت به جنوب استان کرمان، دکتر محمد مهدی برومندی معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از باغات خرمای شهرستان های جیرفت و عنبرآباد و شرکت کشت و صنعت جیرفت بازدید کرد.

در این بازدید آقایان دکتر نامور معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان و دکتر عباسی رئیس بخش تحقیقات گیاهپزشکی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب استان کرمان، توضیحات مبسوطی در خصوص اهمیت فوق العاده این آفت، میزان خسارت آن در منطقه و نحوه مبارزه با آن را ارائه نمودند و معاون امور باغبانی از نزدیک در جریان خسارت این آفت خطرناک قرار گرفت.

دکتر محمد مهدی برومندی طی سخنانی در این رابطه اظهار داشت: با توجه به اهمیت این موضوع و تهدید امنیت غذایی کشور، لازم است هرچه سریعتر تیمی از دستگاه های اجرایی ذیربط از جمله سازمان حفظ نباتات در منطقه حضور یافته و برای پیشگیری و مدیریت این آفت، برنامه ریزی عملیاتی لازم را انجام دهند.

وی همچنین از غرفه دستاوردها و یافته های تحقیقاتی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب استان کرمان که در محل میز خدمت و ارتباطات مردمی وزارت جهاد کشاورزی دایر شده بود، بازدید بعمل آورد.

.

مطالب مرتبط

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، شکل‌گیری نهضت مردمی و ممنوعیت انتقال پاجوش‌ را راهکار اصلی مبارزه با آفت خطرناک سوسک سرخرطومی درختان نخل دانست و گفت: برخی مواقع اعتبار برای مبارزه نیاز نیست ...
آفت سرخرطومی حنایی خرما بعنوان یکی از مخرب ترین آفات و ازعوامل مهم تهدید کننده امنیت غذایی در سطح جهان می باشد ودر حال حاضر یکی از آفات قرنطینه ای در ایران به ...
پاجوش‌های نخل آلوده به آفت سوسک سرخرطومی حنایی در شهرستان گراش به مقصد نرسید. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش از توقف و امحای ۳۸ اصله پاجوش نخل آلوده به آفت ...
به همت سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، "رویداد ملی فناورانه آفت سرخرطومی حنایی خرما" به مدت دو روز در روزهای 29 و 30 آذر ماه 1402 در جیرفت برگزار می گردد....
No Thoughts on کارگروه مبارزه با آفت خرما هفته آینده برگزار می‌شود + عکس

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>