جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران, گزارش های ویدئویی  »   جلسه شورای مدیران سازمان حفظ نباتات کشور با حضور سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس + فیلم
29 مرداد 1401 , ساعت 16:35

جلسه شورای مدیران سازمان حفظ نباتات کشور با حضور سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس + فیلم

دکتر ذبیح اله اعظمی عضو و سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در شورای مدیران سازمان حفظ نباتات کشور حضور یافت و عملکرد و اقدامات استراتژیک و مهم سازمان در راستای تامین سلامت محصولات گیاهی در این جلسه تشریح شد.

دکتر ذبیح اله اعظمی عضو و سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در شورای مدیران سازمان حفظ نباتات کشور حضور یافت و عملکرد و اقدامات استراتژیک و مهم سازمان در راستای تامین سلامت محصولات گیاهی در این جلسه تشریح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفظ نباتات کشور، دکتر اعظمی ساردویی با اشاره به موضوعات پیش آماده در بحث توقف صادرات محصولات کشاورزی به کشور روسیه ، گفت: در سال گذشته سفری که نمایندگان مجلس برای حل مشکل فلفل‌های دلمه‌ای به روسیه داشتند؛ طرف‌های روسی با ما با سردی برخورد کردند ولی با پیگیری های مستمر سازمان حفظ نباتات کشور با شکیل جلسات متعدد، بازدیدها و اقدامات این سازمان در راستای تولید محصول سالم، با طرف روسی به تفاهمات مهمی در زمینه صادرات محصولات کشاورزی دست یافتیم.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس تولید محصولات ارگانیک و سالم را یکی از خواسته‌های مهم مجلس عنوان کرد و خاطر نشان کرد: چین تولید محصولات ارگانیک کشاورزی را از ۱۴ به ۲۸ محصول ارتقا داده است و کشورهای اروپایی نیز در این مسیر قدم‌های مثبتی برداشته‌اند تا جایی که اتریش یک چهارم محصولات کشاورزی را به صورت ارگانیک تولید می‌کند.

وی افزود: سامانه های دانش بنیان سازمان از جمله نهالستان، سماک و مانیتورینگ سموم مطمئناً کمک شایانی در تحقق اهداف سازمان حفظ نباتات کشور از جمله تولید محصول سالم خواهند کرد.

دکتر اعظمی تولید نهال سالم را خشت اول در تولید محصول سالم بر شمرد و تصریح کرد: کشاورزان برای دریافت کد QR باجدیت ورود کنند تا بتوانند محصولات خود را با دلار بفروش برسانند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی با اشاره به تدوین قانون ۷ توسعه، افزود: در سازمان تیم‌های تشکیل شود و در جاهایی که خلاهای قانونی داریم به ما کمک کنند. در خصوص بروز رسانی قانون حفظ نباتات کشور ، موارد ارسالی سازمان را در کمیسیون کشاورزی بررسی و جهت تصویب به صحن مجلس خواهیم برد.

وی تغییر رویکرد سازمان حفظ نباتات کشور در تصویب سموم بیولوژیک و غیر شیمیایی را مثبت ارزیابی کرد وافزود: آمار توسعه سموم زیستی از سوی سازمان حفظ نباتات قابل توجه است تولید سموم زیستی اهمیت ویژه دارد و امیدواریم که با سامانه‌های ایجاد شده مافیا و فسادی که در این زمینه ایجاد شده را کاهش بدهیم.

دکتر اعظمی با تاکید بر اینکه بحث قرنطینه اهمیت ویژه‌ای دارد اظهار داشت: ورود بسیاری از آفت‌ها و بیماری‌های زیان رسان ریشه در این موضوع دارد؛ و کمیسیون کشاورزی مجلس از مباحث مرتبط با قرنطینه و بهداشت گیاهی حمایت ویژه خواهد کرد.

وی در پایان با اشاره به این مطلب که نتیجه کار سازمان حفظ نباتات باید در عرصه از مزرعه تا سفره دیده شود گفت: یکی از این اقدامات مهم برگزاری مانور ملی مقابله با آفت کش های تقلبی بود که با جدیت در سراسر کشور برگزار شد که نشان دهنده عزم جدی سازمان در نظارت بر فروشگاههای عرضه سموم است.

لازم به ذکر است که بازدید سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس از سازمان حفط نباتات کشور به دنبال تصویب طرح تحقیق و تفحص از عملکرد این سازمان در مجلس شورای اسلامی در در روز سه شنبه چهارم مرداد ماه صورت پذیرفت.

.

,, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

مطالب مرتبط

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید یک کود قارچ‌کش پروبیوتیک گیاهی شد که می‌تواند جایگزین چند هزار تن قارچ کش‌ شیمیایی شود. مرادی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان ...
جلسه شورای مدیران سازمان حفظ نباتات کشور با حضور دکتر اعظمی، عضو و سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در سالن غدیر سازمان حفظ نباتات کشور برگزار شد....
مدیر کل دفتر آفت کش های سازمان حفظ نباتات خبر داد: آفتکش های زیستی و بیولوژیکی علیه ۷۷ آفت مهم در کشور نظیر کرم قوزه پنبه، کرم ساقه خوار برنج، مینوز گوجه فرنگی ...
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: بر اساس گزارش‌های ارائه شده ۸۱ درصد از سموم مورد نیاز کشاورزان، در داخل کشور تولید می‌شود اما این میزان مناسب از تولید داخل نیز دارای وابستگی ...
No Thoughts on جلسه شورای مدیران سازمان حفظ نباتات کشور با حضور سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس + فیلم

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>