پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, فارس  »   تغییر 371 فروشگاه آفت کش به داروخانه گیاهپزشکی در فارس
11 شهریور 1401 , ساعت 13:25

تغییر ۳۷۱ فروشگاه آفت کش به داروخانه گیاهپزشکی در فارس

بیش از ۵۵۰ داروخانه گیاهپزشکی و فروشگاه آفت کش نباتی در فارس مجاز به فروش سم هستند.

تعداد ۵۶۰ داروخانه گیاهپزشکی و فروشگاه آفت کش نباتی در فارس مجاز به فروش سم هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس گفت: تعداد فروشگاه‌های آفت کش نباتی و داروخانه‌های گیاهپزشکی مجاز به فروش سم با تلاش‌های سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت حفظ نباتات استان به عدد ۵۶۰ رسید.

محمدجواد احمدی با تاکید بر اینکه مردم باید تمام محصولاتی که در داخل کشور تولید می‌شوند را با اطمینان خاطر بخرند و مصرف کنند افزود: در نظارت انجام شده از داروخانه‌های گیاهپزشکی و فروشگاه‌های سموم کشاورزی استان واحد متخلف شناسایی، تعدادی پلمب و اخطار تذکر توسط تیم نظارت و بازرسی برای فروشندگان صادر شده است.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای ماده ۲ قانون افزایش بهره وری شناسایی و ساماندهی فروشگاه‌های های عرضه آفت کش نباتی در سطح استان اعمال شده است گفت: پس از شناسایی ۷۶۹ فروشگاه عرضه سموم نباتی و با انجام مراحل قانونی این فروشگاه‌ها ملزم به اجرای تعهدات قانونی لازم و اخذ مجوز بهره برداری از سوی نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی شده اند که امروز ۵۶۰ داروخانه و فروشگاه دارای پروانه تاسیس معتبر و مسئول فنی هستند.

محمد جواد احمدی اظهار داشت: حضور مسئول فنی دارای پروانه اشتغال معتبر از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در داروخانه‌های گیاهپزشکی و فروشندگی‌های سموم الزام و ضروری است که این امر موجب اشتغال کارشناسان عضو سازمان نیز شده است.

محمدجواد احمدی بیان کرد: با توجه با نامه سازمان حفظ نباتات کشور و دستور مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی در راستای تغییر نام فروشگاه‌های آفت کش نباتی به داروخانه‌های گیاهپزشکی، فارس در این مسیر پیشرو بوده و تا به امروز ۳۷۱ فروشگاه را به داروخانه تغییر ماهیت داده است که این آغازی برای اجرای طرح نسخه نویسی سموم در استان فارس است.

رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس از جمله فواید اجرای طرح نسخه نویسی گیاه پزشکی را کمک به «تأمین و افزایش امنیت غذایی» عنوان کرد و افرود: بهره برداران بخش کشاورزی باید از اجرای این طرح استقبال کنند چرا که انجام آن منافعی را برایشان در پی دارد که از آن جمله می‌توان به پرهیز از به کارگیری سموم متفاوت و گاهاً بی‌تاثیر در از بین بردن آفات و بیماری‌های زراعی و باغی اشاره کرد.

احمدی از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد تخلف و فروشگاه‌های غیر مجاز، از طریق شماره تلفن‌های ۰۹۱۷۱۸۱۸۵۳۲/ ۰۹۱۷۱۲۰۸۴۶۸/۰۹۰۲۳۶۸۹۴۰۷ / ۰۹۱۹۷۴۳۳۸۴۱/ ۰۹۱۷۷۹۱۳۵۹۱ تماس حاصل نمایند یا به مدیریت جهاد کشاورزی اطلاع رسانی کنند.


گفتنی است ساماندهی فروشگاه‌های آفت کش نباتی و عرضه سموم در شهرستان‌ها و تاثیر آن‌ها بر سلامتی جامعه و محیط زیست یکی از مهمترین مسائل امروز جامعه می‌باشد و متقاضیان فروشندگی‌های سموم و داروخانه‌های گیاهپزشکی، قبل از اقدام به فروش سموم باید پروانه تاسیس و پروانه مسئول فنی معتبر را از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و دریافت نمایند.

مطالب مرتبط

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور، بر استفاده استاندارد از سموم مجاز در محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: با تولید و صادرات محصولات باکیفیت، می‌توان بازارهای جهانی محصولات کشاورزی را حفظ کرد....
دکتر ذبیح اله اعظمی عضو و سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در شورای مدیران سازمان حفظ نباتات کشور حضور یافت و عملکرد و اقدامات استراتژیک و مهم سازمان ...
مدیر جهاد کشاورزی ارسنجان از پلمپ ۳ فروشگاه سم و کود شیمیایی بدون مجوز قانونی در این شهرستان خبر داد . غلامعباس زارعی فر گفت: این فروشگاه‌ها به علت نداشتن ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس از کشف و پلمپ یک کارگاه تهیه، تولید و توزیع سموم و کودهای تقلبی در شهرستان مرودشت خبر داد. حمید دبیری گفت: در ...
No Thoughts on تغییر ۳۷۱ فروشگاه آفت کش به داروخانه گیاهپزشکی در فارس

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>