سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   سامانه سماک در خدمت صادرات محصولات کشاورزی + فیلم
28 شهریور 1401 , ساعت 19:00

سامانه سماک در خدمت صادرات محصولات کشاورزی + فیلم

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: از این به بعد تمام اطلاعات محصول و روند فراوری و صادرات آن در سامانه سماک ثبت می شود .

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: از این به بعد تمام اطلاعات محصول و روند فراوری و صادرات آن در سامانه سماک ثبت می شود.

علایی مقدم در حاشیه همایش سلامت پسته گفت برای اولین بار صادرات خشکبار تحت سامانه و فناوری سماک به کشور چین انجام می شود و با این برنامه ریزی، تمام اطلاعات صادرکنندگان، سورتینگ ها و انبارها و آنهایی که برند خشکبار هستند در سامانه گمرگ چین ثبت نام می شوند.

سماک همچنین دروازه بسیار خوبی برای صادرات خشکبار از جمله پسته به همه دنیا است.

وی با اشاره به اینکه تمامی بستر تولید از این طریق انجام می شود گفت صادرات به روسیه و اوراسیا از ۸ ماه پیش ۴ محصول فلفل دلمه ای، خیار، بادمجان، گوجه در سامانه انجام شده و هیچگونه برگشت محصولی نداشتیم.

.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشورگفت: هزار و ۱۰۰ آفت کش کم خطر در دنیا ثبت شده و در ایران ۴۷۰ آفت کش ثبت شده است و مژده مهم اینکه ۳۸ آفت کش بیولوژیک و سبز سازگار با محیط زیست ۲ سال گذشته در کشور به ثبت رسیده است .
علایی مقدم گفت: در حال حاضر ۹۸ درصد آفت کش ها در کشور کم خطر هستند.
وی افزود: مشکل مهم در بحث آفت کش ها در نحوه مصرف آنهاست. فائو گزارش می دهد ۷۰درصد اثرگذاری آفت کش ها به نجوه مصرف آنها بستگی دارد .
علایی مقدم گفت: در این زمینه آموزش های لازم به بهربرداران درباره نحوه استفاده و اینکه هر آفت کش برای چه محصولی است داده می شود.

.

کشورهای هدف صادرات آفت کش ها
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: با کشورهای امریکای لاتین، کوبا، نیکاراگوئه در این زمینه تفاهم نامه امضا شده است.
علایی مقدم ظرفیت تولید آفت کش در کشور را ۴۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: ۳۵ هزار تن در کشور مصرف می شود و بقیه صادر می شود.
وی همچنین گفت: کسانی که برای اولین بار واردات آفت کش دارند می توانند به کشورهای همسایه ترانزیت یا صادرات مجدد انجام دهند .

.

.

نشانی سامانه سماک : semak.maj.ir (سامانه مجوزهای الکترونیکی کشاورزی)

مطالب مرتبط

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، شکل‌گیری نهضت مردمی و ممنوعیت انتقال پاجوش‌ را راهکار اصلی مبارزه با آفت خطرناک سوسک سرخرطومی درختان نخل دانست و گفت: برخی مواقع اعتبار برای مبارزه نیاز نیست ...
اولین نشست همکاری های کشاورزی ایران و هند با حضور مریم جلیلی مقدم سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، خانی نوذری معاون توسعه بازرگانی وزارت جهادکشاورزی و زهرا جلیلی مقدم مدیر کل دفتر امور ...
مدیرکل دفتر پیش‌آگاهی و کنترل عوامل خسارتزای سازمان حفظ نباتات کشور گفت: با همکاری مشترک سازمان حفظ نباتات و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، صدور نسخه گیاهپزشکی الکترونیکی از طریق سامانه ...
دهمین نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی تهران روز دوشنبه یازدهم دی ماه 1402 در محل نمایشگاه های بین المللی ایران مال در تهران آغاز به کار کرد. در مراسم افتتاح ...
No Thoughts on سامانه سماک در خدمت صادرات محصولات کشاورزی + فیلم

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>