پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   آزادسازی واردات چوب با پوست از روسیه به کشور
26 مهر 1401 , ساعت 16:47

آزادسازی واردات چوب با پوست از روسیه به کشور

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با بررسی مبادی ورودی چوب ایران و روسیه، توجه به استاندارد‌های سازمان بهداشت جهانی فائو، رعایت مقررات، تیمار حرارتی و نظارت سازمان‌های حفظ نباتات روسیه و ایران واردات چوب از روسیه به کشورمان آزاد شد.

شاهپور علایی مقدم، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: با روسیه برای صادرات محصولات کشاورزی توافقات خوبی صورت گرفته، که میتواند فرصت مناسبی برای جهش خوبی برای صادرات کشورمان باشد. در زمینه قرنطینه و رعایت ضوابط بهداشتی و سلامت صادرات محصولات کشاورزی آمادگی کامل برای تجارت آزاد با روسیه داریم.

رئیس سازمان حفظ نباتات در ادامه افزود: در ۸ ماه گذشته ۳ تفاهمنامه بین سازمان حفظ نباتات ایران و سازمان حفظ نباتات روسیه و سازمان حمایت حقوق شهروندی و مصرف کننده روسیه امضا شد. براساس این تفاهمنامه استانداردسازی و هم ترازی آفت کش‌ها و بسته بندی و فرآوری محصولات صادرارت بین دو کشور مورد توافق گرفت.

وی با اشاره به صادرات کیوی و صیفی جات از کشورمان به روسیه بیان کرد: در خرداد سال جاری ۴۵۰۰ تن کیوی و حدود ۷۰ هزار تن صیفی جات در عرض یک ماه به این کشور صادر شده است.

معاون وزیر جهادکشاورزی در ادامه اظهار داشت: از سالیان دور واردات چوب با پوست به کشورمان ممنوع بود. با بررسی مبادی ورودی چوب ایران و روسیه، توجه به استاندارد‌های سازمان بهداشت جهانی فائو، رعایت مقررات، تیمار حرارتی و نظارت سازمان‌های حفظ نباتات روسیه و ایران واردات چوب از روسیه به کشورمان آزاد شد.

علایی مقدم با اشاره به رعایت گواهی بهداشتی محصولات صادراتی ایران و روسیه گفت: یک سیستم الکترونیکی برای هم گرایی صدورگواهی بهداشتی صدور محصولات کشاورزی بین دوکشور تا سه ماه آینده راه اندازی میشود تا تمام صدور گواهی های صادراتی در این سیستم ثبت و پیگیری شود.

.

واردات چوب با پوست از روسیه برای کاهش قیمت ام دی اف آزاد شد

رییس سازمان حفظ نباتات از ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: واردات چوب با پوست از روسیه برای کاهش قیمت ام دی اف آزاد شد.

شاهپور علایی مقدم از آزاد شدن واردات چوب از روسیه برای تسهیل وضع بازار چوب ام دی اف خبر داد و گفت: همچنین کوره حرارتی چوب در بندر سالینکا روسیه با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: قیمت ام دی اف بسیار گران شده که به ضرر مصرف کننده بود. حتی ترکیه با قیمت های ارزان‌تر اقدام صادارت ام‌دی‌اف به بازار ایران کرد. به همین دلیل با ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی، واردات چوب با پوست آزاد شد.

مطالب مرتبط

No Thoughts on آزادسازی واردات چوب با پوست از روسیه به کشور

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>