جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   بومی سازی دستگاه پرتو دهی الکترو مغناطیس برای از بین بردن آفات + فیلم
13 بهمن 1401 , ساعت 22:31

بومی سازی دستگاه پرتو دهی الکترو مغناطیس برای از بین بردن آفات + فیلم

متخصصان صنعت هسته‌ای موفق به طراحی و بومی سازی دستگاه پرتودهی الکترومغناطیس شدند. از این دستگاه برای از بین بردن آفات و افزایش عمر انبارداری محصولات کشاورزی استفاده می‌شود.

متخصصان صنعت هسته‌ای موفق به طراحی و بومی سازی دستگاه پرتودهی الکترومغناطیس شدند. از این دستگاه برای از بین بردن آفات و افزایش عمر انبارداری محصولات کشاورزی استفاده می‌شود. آروان نام جدیدترین دستاورد محققان صنعت هسته‌ای است که امروز در نمایشگاه دستاورد‌های این صنعت رونمایی شد.

سید پژمان شیرمردی معاون سازمان انرژی اتمی و مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها در حاشیه افتتاح پنجاه و سومین نمایشگاههای دستاوردهای صنعت هسته ای در تهران اظهار داشت: این سامانه در اصل یکی از دستگاه‌های ساخت سازمان انرژی اتمی برای کاهش و حذف آفات از محصولات کشاورزی است.

وی توضیح داد: متاسفانه وجود برخی حشرات در حبوبات، غلات و بعضی از انواع خشکبار، به اقتصاد حوزه کشاورزی ما آسیب می‌زند و ما به این سمت حرکت کردیم که با ارایه دستگاه‌های مختلف مانند دستگاه خودحفاظ گاما، دستگاه‌های شتاب‌دهنده الکترون و نیز دستگاه آروان پرتو، چنین خسارت‌هایی را کاهش دهیم.

شیرمردی با بیان اینکه امروز این دستگاه جدید را با قیمت پایین‌تر و کیفیت بهتر نسبت به نمونه خارجی ارائه می‌کنیم، افزود: این دستگاه ۳ قابلیت دارد و خلاقیت‌هایی که در آن به کار رفته، این دستگاه را متمایز از نمونه‌های آمریکایی و چینی کرده است و قابلیت استفاده در کارخانه‌های کوچک و هم صنایع بزرگ را دارد.

وی تاکید کرد: با استفاده از این دستگاه هم بُعد سلامت و هم بُعد اقتصاد تامین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توسعه پرتوها گفت: به دنبال این هستیم که با تولید انبوه؛ قیمت فعلی دستگاه را مجدد کاهش دهیم.

مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها گفت: صنعت هسته‌ای حوزه گسترده‌ای دارد و شامل فعالیت‌های چندجانبه در حوزه تولید انرژی، صنعت، سلامت و امنیت مواد غذایی،‌کشاورزی و… می‌شود.

دستگاه آروان پرتو توسط شرکت توسعه کاربرد پرتوهای ایران طراحی و ساخته شده است و قابلیت استفاده برای محصولاتی از قبیل خرما، پسته، برنج، غلات، حبوبات، آجیل، انجیر، کشمش، ادویه‌جات، سبزیجات، گیاهان دارویی را دارد. از امواج الکترومغناطیسی این دستگاه برای پرتودهی به محصولات استفاده می‌شود؛ که قابلیت از بین بردن آفات و حشرات را دارد.

با بومی سازی این دستگاه ایران جزء ۵ کشور صاحب دانش فنی ساخت این تجهیزات در جهان محسوب می‌شود.

.

.

.

https://www.iribnews.ir/files/fa/news/1401/11/13/9182708_501.mp4

مطالب مرتبط

قرص سمی برنج با ترکیب فسفید آلومینیوم، هیچ‌گونه مجوز توزیع ندارد و فروش آن پیگرد قانونی دارد. معاون رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: توزیع و خرید و ...
سامانه پرتودهی خود حفاظ گاما توسط متخصصان صنعت هسته ای طراحی و تولید شده است. از این سامانه برای آفت کشی، افزایش مدت نگهداری و توسعه صادرات محصولات کشاورزی و ...
بعد از ظهر چهارشنبه هفدهم خرداد 1402 با حضور محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی، سیدمحمد آقامیری سرپرست وزارت جهاد کشاورزی و جمعی از مدیران ارشد صنعت هسته‌ای کشور از دستگاه آفت‌زدای مایکروویو ...
تفاهم‌نامه سه‌جانبه همکاری میان سازمان‌های انرژی اتمی ایران و حفظ نباتات کشور و موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی با هدف تحقق اهداف توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور منطبق با سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران و ...
No Thoughts on بومی سازی دستگاه پرتو دهی الکترو مغناطیس برای از بین بردن آفات + فیلم

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>