جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, اطلاعیه ها, ایران  »   آخرین مهلت ثبت نام محصولات باغی و جالیزی جهت اخذ كد شناسه در سامانه سماك
25 بهمن 1401 , ساعت 10:56

اطلاعیه مهم سازمان حفظ نباتات کشور

آخرین مهلت ثبت نام محصولات باغی و جالیزی جهت اخذ کد شناسه در سامانه سماک

سازمان حفظ نباتات کشور در خصوص آخرین مهلت ثبت نام محصولات باغی و جالیزی جهت اخذ کد شناسه در سامانه سماک اطلاعیه ای صادر کرد.

سازمان حفظ نباتات کشور در خصوص آخرین مهلت ثبت نام محصولات باغی و جالیزی جهت اخذ کد شناسه در سامانه سماک اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفظ نباتات کشور، شرط عرضه محصولات کشاورزی به بازارهای داخلی و خارجی مورد تایید سازمان حفظ نباتات کشور، داشتن کد شناسه (QR code) از سامانه سماک است.

در این اطلاعیه مهم بر ضرورت تسریع در ثبت نام و درخواست دریافت کد شناسه همه بهره برداران واحدهای تولیدی ( باغات، مزارع و گلخانه ها ) تاکید شده است و عدم ثبت نام به موقع در سامانه سماک با رعایت الزامات اعلام شده سبب عدم اخذ گواهی ارتقاء سلامت، از آخر شهریورماه ۱۴۰۲ محصولات مذکور مورد تائید این سازمان قرار نگرفته و داشتن شماره شناسه (QR code) سماک برای محصولات صادراتی شرط لازم بوده و در صورت نداشتن این کد از تاریخ مذکور از صادرات محصولات فاقد (QR code) سماک جلوگیری خواهد شد.

.

۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۱ آخرین مهلت ثبت نام برای محصولات باغی در سامانه سماک

با توجه به اینکه مرحله داشت باغات و مصرف سموم و کودهای شیمیائی حداقل از اواسط اسفند ماه شروع می شود لذا بدینوسیله اعلام می دارد آخرین مهلت ثبت نام برای محصولات باغی (کیوی، انگور سیب، درختی، خرما، مرکبات، پسته، انار) که در سامانه بارگذاری شده است تا ۱۵ اسفندماه سال جاری تعیین شده است و تا این تاریخ حتما باید قرارداد متقاضی و مسئول فنی متعقد و در سامانه بارگذاری شده باشد و بعد از این تاریخ ثبت نام در سامانه سماک برای این محصولات در سال زراعی جاری امکان پذیر نخواهد بود.

.

تولید کنندگان محصولات جالیزی قبل از تاریخ کشت ملزم به ثبت نام در سامانه سماک هستند

برای محصولات جالیزی ( گلخانه ای –زراعی) چون زمان کشت در مناطق مختلف کشور متفاوت میباشد متقاضیان دریافت شماره شناسه (QR code) حتماً می بایست قبل از کشت در سامانه سماک ثبت نام نمایند و تنها زمانی برای این محصولات کد شناسه صادر خواهد شد که حداقل دو ماه از تاریخ عقد قرارداد متقاضی و مسئول فنی گذشته باشد همه تولید کنندگان محصولات جالیزی (خیار، گوجه فرنگی، بادمجان، فلفل دلمه ای و کرفس) بارگذاری شده در سامانه ارتقاء سلامت محصولات گیاهی بنا به زمان کشت منطقه خود بایستی طوری هماهنگی نمایند که بموقع در سامانه سماک ثبت نام و مراحل نظارت را به اتمام رساند و زمان حداقل اعلام شده را رعایت کرده باشند و در صورت عدم رعایت زمان اعلام شده صدور گواهی و شماره شناسه (QR code) سماک برای آنها امکان پذیر نخواهد بود.

.

نشانی سامانه سماک : https://semak.maj.ir/ (سامانه مجوزهای الکترونیکی کشاورزی)

مطالب مرتبط

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، شکل‌گیری نهضت مردمی و ممنوعیت انتقال پاجوش‌ را راهکار اصلی مبارزه با آفت خطرناک سوسک سرخرطومی درختان نخل دانست و گفت: برخی مواقع اعتبار برای مبارزه نیاز نیست ...
اولین نشست همکاری های کشاورزی ایران و هند با حضور مریم جلیلی مقدم سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، خانی نوذری معاون توسعه بازرگانی وزارت جهادکشاورزی و زهرا جلیلی مقدم مدیر کل دفتر امور ...
مدیرکل دفتر پیش‌آگاهی و کنترل عوامل خسارتزای سازمان حفظ نباتات کشور گفت: با همکاری مشترک سازمان حفظ نباتات و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، صدور نسخه گیاهپزشکی الکترونیکی از طریق سامانه ...
دهمین نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی تهران روز دوشنبه یازدهم دی ماه 1402 در محل نمایشگاه های بین المللی ایران مال در تهران آغاز به کار کرد. در مراسم افتتاح ...
No Thoughts on آخرین مهلت ثبت نام محصولات باغی و جالیزی جهت اخذ کد شناسه در سامانه سماک

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>