پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, فارس  »   سمپاشی هزار هکتار از اراضی فارس برای مقابله با ملخ مراکشی
7 فروردین 1402 , ساعت 11:28

سمپاشی هزار هکتار از اراضی فارس برای مقابله با ملخ مراکشی

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: هزار هکتار از اراضی این استان برای مقابله با ملخ مراکشی سم پاشی شده است و مبارزه با ملخ مراکشی تا پایان اردیبهشت ماه امسال در ۲۰ هزار هکتار مزارع استان ادامه دارد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: هزار هکتار از اراضی این استان برای مقابله با ملخ مراکشی سم پاشی شده است و مبارزه با ملخ مراکشی تا پایان اردیبهشت ماه امسال در ۲۰ هزار هکتار مزارع استان ادامه دارد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از تداوم مبارزه با ملخ مراکشی در این استان خبر داد و گفت: از بیست و چهارم اسفند ماه گذشته تاکنون هزار هکتار مبارزه با این آفت بومی صورت گرفته است.

جاوید عباسی افزود: مبارزه با آفت ملخ مراکشی در شهرستان کازرون همزمان با مشاهده و خروج پوره‌های این نوع از ملخ‌ها با به کارگیری ادوات مکانیزه و سموم رایگان دولتی آغاز و در حال انجام است.

این مقام مسئول با اشاره به مساعد بودن شرایط آب و هوایی و مناسب بودن پوشش گیاهی مراتع، مشاهده تفریخ تخم‌ها و خروج پوره‌های ملخ مراکشی در مراتع اطراف و بستر تالاب پریشان بوده است، گفت: احتمال طغیان و افزایش جمعیت ملخ‌های مراکشی و سایر ملخ‌های بومی در سطح استان خصوصاً در شهرستان‌های کازرون، ممسنی و خرامه وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه بهره برداران باید نسبت به پایش آفت ملخ مراکشی در مزارع، باغ‌ها و یا مراتع اطراف مزارع خود اقدام و در صورت مشاهده جمعیت‌های ملخ مراتب را در اسرع وقت به نزدیک‌ترین مرکز جهاد کشاورزی اطلاع دهند، گفت: به علت مناسب بودن شرایط آب و هوایی، ملخ‌های بومی یک ماه زودتر از سال گذشته در این استان مشاهده شده‌اند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه پیش بینی می‌شود در سال جاری مبارزه با ملخ مراکشی تا پایان اردیبهشت ماه در ۲۰ هزار هکتار انجام شود، گفت: پارسال مبارزه با ملخ‌های بومی در ۱۳ هزار هکتار انجام شد.

مبارزه با آفت ملخ از ۲۴ اسفند پارسال در فارس آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

مطالب مرتبط

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اعلام کرد: ۵۰ هزار هکتار از مزارع گندم و جو آلوده به آفت شته روسی در شمال استان نیاز به سمپاشی دارد که ۴۰ ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی شرایط را برای افزایش جمعیت جوندگان مضر، مساعد دانست و از کشاورزان خواست تا اقدامات لازم را مطابق با توصیه کارشناسان انجام دهند....
مدیریت حفظ نباتات استان اردبیل، شرایط را برای افزایش جمعیت جوندگان مضر، مساعد دانسته و از کشاورزان خواست تا اقدامات لازم را مطابق با توصیه کارشناسان، انجام دهند. مدیریت حفظ ...
معاون وزیر و رئیس سازمان حفظ نباتات كشور در بر راه اندازی آمادگاه مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی در استان اردبیل تاکید کرد. حسین رنجبر اقدم در سفر به ...
No Thoughts on سمپاشی هزار هکتار از اراضی فارس برای مقابله با ملخ مراکشی

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>