پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, کهگیلویه و بویراحمد, گزارش های ویدئویی  »   ۱۶۰ میلیارد برای آفت زدایی جنگل های بلوط کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت + فیلم
26 اسفند 1401 , ساعت 8:03

۱۶۰ میلیارد برای آفت زدایی جنگل های بلوط کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت + فیلم

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای عملیات مبارزه با آفت پروانه برگ خوار بلوط در مناطق گرمسیری استان اختصاص یافت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای عملیات مبارزه با آفت پروانه برگ خوار بلوط در مناطق گرمسیری استان اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا سید علی احمدزاده عصر پنجشنبه در حاشیه عملیات مبارزه با آفت پروانه برگ خوار شهرستان باشت افزود: ۱۰۰ میلیارد ریال از این میزان اعتبار از محل متمم سفر رییس جمهور برای مبارزه با آفت پروانه برگ خوار استان در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به گستره آفت زدگی درختان بلوط این استان گفت: عملیات مبارزه با پروانه برگ خوار سفید در قالب چند اکیپ در مناطق و جنگل های دچار آفت این استان هم اکنون در دست اجراست.

احمد زاده با بیان اینکه بهترین زمان مبارزه با آفت پروانه برگ خوار و آفت زدایی در نسل یک است گفت: عملیات مبارزه با پروانه برگ خوار سفید بلوط با محلول پاشی در شهرستان باشت آغاز شد.

وی تصریح کرد: هم اکنون عملیات مبارزه با پروانه برگ خوار سفید بلوط در سطح هفت هزارو ۲۲۴ هکتار در شهرستان های کهگیلویه، لنده، باشت، بهمئی، بویراحمد و دنا آغاز و درست اجراست.

احمد زاده اظهار کرد: کارهای علمی مهمی از سوی منابع طبیعی، دانشگاه یاسوج ، محیط زیست، گیاه پزشکی و جهاد کشاورزی در زمینه مبارزه با آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط در این استان انجام شده که امید است این اقدام تاثیر گذاری بیشتری بر روی این آفت داشته باشد.

فیلم مصاحبه را در لینک زیر ببینید:

https://img9.irna.ir/d/r2/2023/03/16/3/170255057_360p.mp4?ts=1678991304254

.

یکهزار میلیارد ریال اعتبار برای آفت زدایی جنگل های کهگیلویه و بویراحمد نیاز است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای کنترل پروانه برگ خوار و آفت زدایی از جنگل های بلوط به یکهزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که می طلبد منابع طبیعی و وزارت جهاد کشاورزی این اعتبارات را تامین کنند.

احمد زاده تصریح کرد: قبل از اینکه آفت پروانه برگ خوار به جنگل های این استان خسارت وارد کند مبارزه با این آفت از سوی منابع طبیعی در جنگل های کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده است.

وی ابراز کرد: همه دستگاه های اجرایی متولی برای مبارزه با این آفت پای کار آمدند.

احمد زاده تصریح کرد: از مردم شهرستان ها و روستاهایی که دارای مناطق جنگلی انبوه هستند انتظار می رود در قالب پویش همگانی جوانان در زمینه مبارزه با آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط بیشتر تلاش کنند.

احمد زاده با بیان اینکه هم اکنون مبارزه با آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده گفت: از استان های زاگرس نشین و استانداران، فرمانداران و دستگاه های متولی در خواست می شود که با توجه به اینکه بهترین زمان برای مبارزه با این افت در نسل اول است پای کار آمده و بصورت جهادی برای نجات جنگل های زاگرس اقدام کنند.

فیلم عملیات مبارزه با آفت را در لینک زیر ببینید:

https://img9.irna.ir/d/r2/2023/03/16/3/170255055_360p.mp4?ts=1678991164249

مطالب مرتبط

بلوط یکی از گونه های اصیل و بومی ایران است که در جنگلهای زاگرس در عرصه خوزستان می روید ولی چندسالی است که هجوم آفات این درخت ها را تهدید می ...
همزمان با ایام بهار، کار مبارزه با گیاه نیمه انگلی لورانتوس در جنگل‌های بلوط استان آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ خان محمدیان معاون حفاظت جنگل ...
معاون جنگل سازمان منابع طبیعی ­گفت: ­عمده آفات ­در جنگل‌های زاگرس،­­ جوانه خوار و برگ خوار بلوط است که با محلول پاشی غیرشیمیایی مبارزه با آن‌ها را شروع کردیم. ­به ...
مبارزه با کرم آفت جوانه خوار بلوط در سطح دو هزار هکتار از جنگلهای لرستان آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیر منابع طبیعی و آبخیز ...
No Thoughts on ۱۶۰ میلیارد برای آفت زدایی جنگل های بلوط کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت + فیلم

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>