پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, ایران, خوزستان  »   تمدید مهلت ثبت اطلاعات محصولات باغی در سامانه سماک
9 فروردین 1402 , ساعت 8:42

تمدید مهلت ثبت اطلاعات محصولات باغی در سامانه سماک

مهلت ثبت اطلاعات در سامانه سماک تا پایان ۲۰ فروردین امسال تمدید شده است.

مهلت ثبت اطلاعات در سامانه سماک تا پایان ۲۰ فروردین امسال تمدید شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اعلام این خبر گفت: آخرین مهلت ثبت نام محصولات باغی شامل مرکبات، کیوی، هلو و شلیل، انگور، سیب، خرما، پسته و انار برای اخذ کد شناسه QR code برای عرضه محصولات باغی و جالیزی در بازار‌های داخلی و خارجی تا ۲۰ فروردین امسال است و تولیدکنندگان، صادرکنندگان، شرکت‌های تعاونی باغداران و تمامی مرتبطان این حوزه باید به این امر توجه داشته باشند.

ناجی شهیب زاد گفت: همه محصولات بارگذاری شده در فرآیند ارتقای سلامت محصولات گیاهی، تا پایان شهریور امسال، فقط در صورت داشتن کد شناسه (QR Code) سماک برای عرضه به بازار‌های داخلی و خارجی مورد تایید سازمان حفظ نباتات خواهند بود و مجوز صادرات نیز تنها به محصولات دارای این کد اعطا خواهد شد.

شهیب زاده ادامه داد: با توجه به اینکه مصرف آفت‌کش‌ها و کود‌های شیمیایی در بستر‌های تولید حتی پیش از کشت شروع می‌شود ضروری است نظارت و ثبت فرآیند‌ها پیش از مصرف هرگونه نهاده کشاورزی شامل کود و آفت کش انجام و همه متقاضیان بایستی در اول فصل در سامانه سماک ثبت نام کنند و ثبت نام در زمان داشت یا برداشت مفهومی نخواهد داشت.

وی بیان کرد: در صورت ثبت‌نام نکردن به موقع در سامانه سماک، گواهی ارتقای سلامت برای محصولات یاد شده صادر نمی‌شود و از اواخر شهریور سال ۱۴۰۲ از صادرات محصولات فاقد کد QR جلوگیری می‌شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اشاره به اینکه لازمه اخذ این کد، ثبت نام در سامانه سماک و طی فرآیند لازم و نظارت مسوول فنی و ثبت اطلاعات در طول مراحل کاشت تا برداشت است، افزود: ضروری است همه بهره برداران واحد‌های تولیدی شامل باغات، مزارع و گلخانه‌ها در ابتدای فصل کشت، ثبت نام در سامانه سماک را انجام و مسوول فنی خود را انتخاب تا در زمان برداشت بتوانند گواهی ارتقای سلامت و شماره شناسه محصول خود را دریافت کنند.

استان خوزستان با ۱.۲میلیون هکتار زمین زیرکشت و تولید سالانه حدود ۱۷.۵میلیون تُن محصولات زراعی و باغی، شیلات، دام، مواد لبنی و عسل، معادل ۱۴ درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور را تامین می‌کند و از این حیث در جایگاه نخست کشوری قرار دارد. حدود ۲۴۵ هزار تن انواع خرما در این استان تولید می‌شود که به دلیل مرغوبیت، بخشی از آن به خارج از کشور صادر می‌شود.

مطالب مرتبط

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: صادرات خرما بدون گواهی ارتقای سلامت (QR کد) امکان پذیر نیست.‌‌‌ کبری توکلی گفت: با توجه به این که مرحله ...
سازمان حفظ نباتات کشور در خصوص آخرین مهلت ثبت نام محصولات باغی و جالیزی جهت اخذ کد شناسه در سامانه سماک اطلاعیه ای صادر کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ...
مشاور رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: تاکنون اطلاعات مربوط به ۱۱ محصول گلخانه‌ای، باغی و زراعی در سامانه سماک بارگذاری شده است و تولیدکنندگان برای صادرات محصول خود ملزم به ثبت نام ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از الزام اخذ شناسه QR Code برای عرضه داخلی و خارجی ۸ محصول کشاورزی خبر داد و گفت: این محصولات شامل ۴ محصول در گلخانه ...
No Thoughts on تمدید مهلت ثبت اطلاعات محصولات باغی در سامانه سماک

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>