پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   صدور سالانه بیش از ۱۰۰ مجوز واردات توسط سازمان حفظ نباتات کشور
20 خرداد 1395 , ساعت 8:30

مدیرکل دفتر قرنطینه سازمان حفظ نباتات کشور خبر داد:

صدور سالانه بیش از ۱۰۰ مجوز واردات توسط سازمان حفظ نباتات کشور

سازمان حفظ نباتات کشور با توجه به میزان تقاضای واردکنندگان محصولات کشاورزی، سالانه بیش از ۱۰۰ مجوز جدید صادر می‌کند.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) از  روابط عمومی سازمان حفظ نباتات کشور، مدیرکل دفتر قرنطینه این سازمان با اعلام این خبر گفت: ورود تمامی محصولات کشاورزی از قبیل فرآورده، محصول، بذر، نهال و سایر ملزومات باید مطابق با شرایط قرنطینه‌ای به کشور وارد شود.
دکتر اکبر آهنگران افزود: متقاضیان واردات باید پس از تایید وزارت جهاد کشاورزی، به سازمان حفظ نباتات کشور نیز درخواست دهند تا بررسی‌های لازم درباره تحلیل خطر انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: شرایط قرنطینه‌ای واردات بذر چمن از کشور ایتالیا به‌تازگی بررسی و صادر شده است و سالانه بیش از ۱۰۰ شرایط جدید با توجه به تقاضا توسط سازمان تدوین می‌شود.
آهنگران ادامه داد: بازرسان ویژه سازمان حفظ نباتات و قرنطینه در گمرکات کشور حضور دارند و بر محموله‌های وارداتی نظارت می‌کنند و در صورت بروز مورد مشکوک، محموله را توقیف کرده یا به کشور مبداء برگشت می‌زنند.
وی تصریح کرد: مگس زیتون سوغات قاچاقی است که در سال ۱۳۸۵ به کشور وارد شده و سه استان زیتون‌خیز کشور را آلوده کرده است.
آهنگران درباره علت اهمال انجام‌شده در ورود این آفت قرنطینه‌ای به کشور یادآور شد: در هیچ زمانی آفات و بیماری‌ها از طریق قانونی اجازه ورود به کشور را نداشته‌اند و اگر در کشور آفاتی بومی شده، از طریق قاچاق وارد شده است.
واردات پاپایا آزاد است
مدیرکل دفتر قرنطینه سازمان حفظ نباتات کشور از واردات آزاد پنج میوه گرمسیری خبر داد و تاکید کرد: میوه‌هایی همچون انبه، آناناس، پاپایا، موز و نارگیل به‌صورت رسمی و قانونی اجازه واردات دارند، اما به‌غیر از این پنج نوع، ورود هر میوه دیگر غیرقانونی است.
وی اظهار داشت: پس از امحای گسترده ۳۱ تن میوه قاچاق در سال گذشته، ۶۰ تن نارنگی قاچاق نیز در استان خراسان رضوی توقیف و امحا شد؛ اگرچه این سازمان وظیفه امحا ندارد، اما از سوی نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با قاچاق امکان توقیف و امحا وجود دارد.
آهنگران درباره ورود محموله‌ها و میوه‌های قاچاق چمدانی گفت: ورود محموله‌های چمدانی طبق قانون اگر کوچک و در حد هدیه باشد، مجاز بوده و پس از بازدیدهای اولیه می‌تواند به کشور وارد شود.
وی همچنین افزود: نهال، بذر، نشاء و قلمه به هیچ عنوان امکان ورود به کشور را نداشته و باید واردات آن از مبادی رسمی صورت گیرد.
آهنگران در پایان خاطرنشان کرد: سازمان حفظ نباتات کشور برای محموله‌های گیاهی همچون کلاه حصیری و سایر فرآورده‌های کشاورزی مجاز بوده و اگر مقدار آن بیشتر از این باشد، باید از مبادی قانونی رد شود.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/OZAJkH

روابط عمومی سازمان حفظ نباتات کشور

مطالب مرتبط

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، شکل‌گیری نهضت مردمی و ممنوعیت انتقال پاجوش‌ را راهکار اصلی مبارزه با آفت خطرناک سوسک سرخرطومی درختان نخل دانست و گفت: برخی مواقع اعتبار برای مبارزه نیاز نیست ...
اولین نشست همکاری های کشاورزی ایران و هند با حضور مریم جلیلی مقدم سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، خانی نوذری معاون توسعه بازرگانی وزارت جهادکشاورزی و زهرا جلیلی مقدم مدیر کل دفتر امور ...
مدیرکل دفتر پیش‌آگاهی و کنترل عوامل خسارتزای سازمان حفظ نباتات کشور گفت: با همکاری مشترک سازمان حفظ نباتات و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، صدور نسخه گیاهپزشکی الکترونیکی از طریق سامانه ...
دهمین نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی تهران روز دوشنبه یازدهم دی ماه 1402 در محل نمایشگاه های بین المللی ایران مال در تهران آغاز به کار کرد. در مراسم افتتاح ...
No Thoughts on صدور سالانه بیش از ۱۰۰ مجوز واردات توسط سازمان حفظ نباتات کشور

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>