جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, خوزستان  »   فعال شدن ۱۴۰ گروه پایش ملخ صحرایی در خوزستان + فیلم
21 فروردین 1402 , ساعت 10:58

فعال شدن ۱۴۰ گروه پایش ملخ صحرایی در خوزستان + فیلم

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از فعال شدن ۱۴۰ گروه پایش ملخ صحرایی در این استان خبر داد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از فعال شدن ۱۴۰ گروه پایش ملخ صحرایی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان ، ناجی شهیب زاده بیان کرد: ملخ صحرایی مخرب‌ترین آفت محصولات کشاورزی در طول تاریخ است و در بعضی از کشور‌ها توانسته باعث ایجاد قحطی شود.

وی با بیان اینکه این نوع ملخ قدرت پرواز بسیار زیادی دارد و در یک شبانه روز می‌تواند تا ۱۵۰ کیلومتر پرواز کند، ادامه داد: بنابر هشدار سازمان حفظ نباتات کشور و پیش بینی فائو، احتمال حمله ملخ از نیمه اردبیهشت در استان‌های جنوبی کشور وجود دارد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان بیان کرد: ۱۴۰ گروه ردیابی و پایش ملخ صحرایی در قالب شبکه‌های پایش و مراقبت در سطح استان خوزستان فعال شده است و عملیات دیده بانی ملخ صحرایی توسط کارشناسان مجرب در روز‌های تعطیل نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه آفت ملخ صحرایی به هر چیزی که منشا گیاهی دارد، حمله می‌کند افزود: جنگل‌ها، مراتع، تالاب‌ها و محصولات سبزی و صیفی به عنوان سرمایه به شمار می‌روند و همه تلاش دست اندرکاران این است که اجازه ندهیم آفت به آن‌ها آسیب وارد کند.

شهیب زاده ادامه داد: میزان مبارزه با ملخ صحرایی در سال ۱۳۹۹-۱۴۰۰ حدود ۱۲ هزار و ۷۰۰ هکتار بوده و اجازه داده نشد که این آفت به محصولات زراعی و باغی آسیب برساند.

وی گفت: همچنین در سال ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ سطحی معادل سه میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار پایش و دیده بانی صورت گرفته و خوشبختانه با اقدامات به موقع و موثر تاکنون هیچ گونه خسارتی در استان خوزستان مشاهده نشده است.

استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تُن محصولات کشاورزی، باغی، دامی، شیلات و عسل در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.

خوزستان یک میلیون و۲۵۰هزار هکتار زمین زیرکشت دارد که در صورت ساخت شبکه‌های آبیاری و زهکشی و تامین پایدار آب امکان توسعه زمین‌های زیرکشت تا ۲.۲ میلیون هکتار وجود دارد.

.

مطالب مرتبط

مدیر مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات گفت: با توجه به بارش های بالاتر از نرمال در عربستان و شرق آفریقا، احتمال ورود ملخ صحرایی به کشور وجود دارد....
مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور ضمن ارائه هشدار درباره احتمال حمله ملخ های صحرایی در ماه های آتی گفت: پیش بینی می شود که از اواخر ...
No Thoughts on فعال شدن ۱۴۰ گروه پایش ملخ صحرایی در خوزستان + فیلم

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>