پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, کرمان  »   تشکیل قرارگاه مبارزه گسترده با آفت سرخرطومی نخلستانها در کرمان + فیلم
19 اردیبهشت 1402 , ساعت 17:40

تشکیل قرارگاه مبارزه گسترده با آفت سرخرطومی نخلستانها در کرمان + فیلم

برای مبارزه گسترده با آفت سرخرطومی نخلستان های استان قرارگاه مقابله با این آفت با مشارکت بخش های مختلف تشکیل شده است .

برای مبارزه گسترده با آفت سرخرطومی نخلستانهای استان قرار گاه مقابله با این آفت با مشارکت بخشهای مختلف تشکیل شده است.

به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: برای مبارزه گسترده با آفت سرخرطومی نخلستان های استان قرارگاه مقابله با این آفت با مشارکت بخشهای مختلف تشکیل شده است.

بیگلری امروز در نشست هماهنگی مقابله با افات استان که با مشارکت حوزه های علمی پژوهشی، پدافند غیرعامل، و نهاد های مردم نهاد بخش کشاورزی بر گزار شد افزود: برای برون رفت از چالشهای فراروی کشاورزی استان نیازمند هم افزایی همه دستگاهها و مشارکت و همکاری مردم هستیم .

وی دانش محوری بخش کشاورزی و حرکت بر مبنای کشاورزی اقتصادی و تجاری صنعتی را رمز توسعه این بخش دانست و خاطر نشان کرد: تامین امنیت غذایی پایدار برای مردم و دفع علمی آفات بخش باغی و کشاورزی اولویت های اصلی بخش کشاورزی استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان هم در این نشست با بیان اینکه کشاورزی استان مهمترین بخش اقتصاد استان به شمار می آید گفت بخش کشاورزی استان کرمان در کنار صنعت و معدن موجب توسعه و بالندگی استان خواهد شد .

حسن زاده از تغییر رویکرد در خصوص بخش کشاورزی از خدمات به صنعت و تجارت خبر داد و افزود در استان کرمان با همکاری حوزه های پژوهشی دانشگاهی و اجرایی باید علاوه بر کنترل افات گیاهان و درختان مسیر صنعتی شدن بخش کشاورزی مورد توجه قرار گیرد .

مدیر کل پدافند غیر عامل استان هم در این نشست تشکیل قرار گاه مقابله با افت سرخرطومی نخلستانهای استان برای نخستین بار در کشور را گامی موثر برای بسیج همه توانمندیهای استان در ریشه کنی این آفت دانست .

کریمی خاطر نشان کرد در این قرار گاه گروههای پایش مناطق خرماخیز ،تیمار داری نخلستانهای استان ،آموزش و اطلاع رسانی مداوم به نخلداران ، کاربردی کردن پژوهش ها و نتایج علمی مراکز آموزش عالی شکل گرفته است . مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری کرمان همچنین از مشارکت مردم در اجرای تصمیمات این قرارگاه خبر داد .

.

تشکیل قرارگاه مقابله با آفت نخلستان‌های جنوب و شرق کرمان

استاندار کرمان در بازدید از اجرای طرح های پیشگیری و مقابله با این آفت در جنوب کرمان تبعات سوسک سرخرطومی حنایی در جنوب استان با تیمارداری به جای قطع درختان ۷۰ درصد کنترل و به مسئولان شرق استان توصیه شد با همکاری کارشناسان جنوب استان، این شیوه را در شرق هم پیگیری کنند .

فداکار با تاکید بر ایجاد قرارگاه عملیاتی برای مقابله با هجوم حشرات مزاحم و سوسک حنایی افزود: در این قرارگاه باید اعتبار لازم برای برنامه ها تصویب و اقدامات در حوزه‌های پایش، ردیابی و مقابله انجام شود. (تاریخ خبر بازدید استاندار و ویدیوی خبر: ۲۰ دی ماه ۱۴۰۱)

.

مطالب مرتبط

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، شکل‌گیری نهضت مردمی و ممنوعیت انتقال پاجوش‌ را راهکار اصلی مبارزه با آفت خطرناک سوسک سرخرطومی درختان نخل دانست و گفت: برخی مواقع اعتبار برای مبارزه نیاز نیست ...
آفت سرخرطومی حنایی خرما بعنوان یکی از مخرب ترین آفات و ازعوامل مهم تهدید کننده امنیت غذایی در سطح جهان می باشد ودر حال حاضر یکی از آفات قرنطینه ای در ایران به ...
پاجوش‌های نخل آلوده به آفت سوسک سرخرطومی حنایی در شهرستان گراش به مقصد نرسید. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش از توقف و امحای ۳۸ اصله پاجوش نخل آلوده به آفت ...
به همت سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، "رویداد ملی فناورانه آفت سرخرطومی حنایی خرما" به مدت دو روز در روزهای 29 و 30 آذر ماه 1402 در جیرفت برگزار می گردد....
No Thoughts on تشکیل قرارگاه مبارزه گسترده با آفت سرخرطومی نخلستانها در کرمان + فیلم

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>