جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, چهارمحال و بختیاری  »   حمله‌ ملخ‌ها به اراضی و منابع طبیعی شهرستان فلارد + فیلم
16 خرداد 1402 , ساعت 8:43

حمله‌ ملخ‌ها به اراضی و منابع طبیعی شهرستان فلارد + فیلم

مزارع روستا‌های ابو اسحاق شهرستان فلارد مورد هجوم یک گروه بزرگ چند ده هزار تایی از ملخ‌های مراکشی قرار گرفتند.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فلارد گفت: مزارع روستا‌های ابواسحاق شهرستان فلارد مورد هجوم یک گروه بزرگ چند ده هزار تایی از ملخ‌های مهاجر مراکشی قرار گرفتند که از سمت مراتع شهرستان سمیرم استان اصفهان به این مزارع وارد شدند.

رستمی گفت: مناطق زیست این ملخ‌ها در دامنه‌ی کوه‌های البرز و زاگرس در شمال غربی، شمال شرقی، غرب، جنوب و جنوب غربی کشور است و گیاهان زراعی مختلف مخصوصا غلات و حبوبات میزبان این ملخ هاست.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فلارد افزود ملخ‌های مهاجر مراکشی در خاک‌های رسی سفت و عاری از پوشش گیاهی تخم ریزی می‌کنند و یک نسل در سال دارند.

وی خاطر نشان کرد این آفات تاکنون به ۲۰ هکتار عدس و نخود دیم، ۴۰ هکتار جو و ۴۰ هکتار گندم از مزارع روستای ابواسحاق خسارت وارد کرده است.

رستمی تصریح کرد: سطوح آلوده منطقه مورد نظر به این آفت خطرناک، ۳۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی و مراتع منابع طبیعی می‌باشد که با همکاری مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، کشاورزان و تراکتور داران روستای ابواسحاق، مزارع کشاورزی سمپاشی شده است و تمام هزینه‌های تهیه‌ی سم و سمپاشی توسط سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت حفظ نباتات استان چهارمحال و بختیاری پرداخت شده است، ولی متاسفانه بدلیل ریزش زیاد ملخ‌ها، نیازمند سمپاشی در چند روز آینده دارد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما چهارمحال و بختیاری؛ کورش فتحی سرپرست فرمانداری شهرستان فلارد ضمن تشکر از همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان و اقدامات جهاد کشاورزی شهرستان فلارد گفت: کار سمپاشی و مبارزه با این آفت انجام شده و نیازمند همکاری و مبارزه جدی جهاد کشاورزی استان اصفهان و منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری با این آفت است، زیرا در صورتی که مبارزه با این آفات با تاخیر انجام شود سطوح بیشتری از مزارع و مراتع دچار خسارت خواهند شد.

.

مطالب مرتبط

ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار راه و سادات آباد سمیرم حمله کردند. مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: هجوم ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به برنامه کنترل آفت ملخ در باغات کشاورزی استان گفت: در این ارتباط مبارزه شیمیایی با ملخ‌های بومی، به ویژه ملخ مراکشی در سطح ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: هزار هکتار از اراضی این استان برای مقابله با ملخ مراکشی سم پاشی شده است و مبارزه با ملخ مراکشی تا پایان اردیبهشت ماه امسال ...
ملخ مراکشی از مهم‌ترین گونه‌های ملخ زیان‌آور که مبارزه با آن در طارم سفلی آغاز شده است. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مبارزه با آفت ملخ مراکشی در طارم سفلی آغاز ...
No Thoughts on حمله‌ ملخ‌ها به اراضی و منابع طبیعی شهرستان فلارد + فیلم

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>