پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   آذربایجان شرقی, اخبار, اخبار ایران, استان ها  »   مبارزه با آفت سن و علف های هرز در 10 هزار هکتار مزارع غلات هشترود
20 خرداد 1395 , ساعت 12:18

مدیر جهاد کشاورزی هشترود خبر داد:

مبارزه با آفت سن و علف های هرز در ۱۰ هزار هکتار مزارع غلات هشترود

مدیر جهاد کشاورزی هشترود گفت: مبارزه با آفت سن و علف های هرز در سطح 10 هزار و 357 هکتار از مزارع غلات این شهرستان در سال جاری انجام شده است.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) اسماعیل کریمی اصل مدیر جهاد کشاورزی هشترود، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: به منظور جلوگیری از کاهش عملکرد کمی و کیفی مزارع گندم و جو، در سطح پنج هزار و ۲۷۵ هکتار با آفت سن مادری و در سطح پنج هزار و ۸۲ هکتار با علف های هرز عملیات مبارزه شیمیایی انجام شده است.
وی اظهار کرد: در سطح این شهرستان شش گروه شبکه های مراقبت و پیش آگاهی متشکل از ۳۹ نفر کارشناس مدیریت، شبکه پهنه بندی و بخش خصوصی وظیفه پایش وضعیت مزارع، اطلاع رسانی به موقع و گسترده بین بهره برداران و نظارت بر امر مبارزه را عهده دار بوده و کشاورزان نیز همکاری بسیار خوبی با آن ها دارند.
مدیر جهاد کشاورزی هشترود با اشاره به شروع مرحله دوم مبارزه با پوره سن غلات، یادآور شد: این آفت خطرناک با گزش دانه گندم در مرحله شیری و تغذیه از پروتئین دانه (گلوتن) باعث کاهش کیفیت آرد حاصل از آن شده و نان بدست آمده ارزش غذایی خود را از دست می دهد.
کریمی اصل، با قدردانی از همکاری کشاورزان پیشرو در مبارزه با سن مادری ادامه داد: کشاورزان باید مبارزه با این آفت را جدی گرفته و در صورت مشاهده بیش از سه عدد پوره در مترمربع با مشورت کارشناسان مدیریت جهادکشاورزی، مراکز تابعه و کلینیک های گیاه پزشکی نسبت به سمپاشی مزارع در اسرع وقت اقدام کنند.
هشترود از قطب های اصلی کشاورزی آذربایجان شرقی بوده و با توجه به بارش های مناسب جوی و شرایط مطلوب مزارع، پیش بینی می شود امسال بیش از ۱۰۰ هزار تن گندم از مزارع این شهرستان برداشت شود.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/JsL3Y6

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

جهادکشاورزی آذربایجان غربی هشدار داد: اقدامات لازم برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به محصولات راهبردی و کاهش سن زدگی گندم انجام شود. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: مبازره با آفات سن و شته در مزارع غلات و کلزا از اسفندماه آغاز شده و تا نیمه خرداد ماه ادامه دارد....
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در خصوص گسترش عوامل بیماری زای برگی در ارتباط با گندم و جو هشدار داد. مرتضی فتاحی گفت: از آنجایی که شرایط ...
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ورامین گفت: عملیات اجرایی مبارزه با علف‌های هرز در مزارع غلات شهرستان ورامین آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، هاتف ممیزی اظهار داشت: در سال ...
No Thoughts on مبارزه با آفت سن و علف های هرز در ۱۰ هزار هکتار مزارع غلات هشترود

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>