پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, قزوین  »   خسارت ۲۹۰ میلیارد ریالی سرمازدگی به باغات استان قزوین
21 خرداد 1395 , ساعت 14:49

رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین خبر داد:

خسارت ۲۹۰ میلیارد ریالی سرمازدگی به باغات استان قزوین

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از خسارت ۲۹۰ میلیارد ریالی سرمازدگی به باغات و سردرختی‌های استان خبر داد.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از خسارت ۲۹۰ میلیارد ریالی سرمازدگی به باغات و سردرختی‌های استان خبر داد.

نیازعلی ابراهیمی‌پاک در این باره اظهار داشت: براساس آمارهای به‌دست آمده در سال زراعی جاری سرمازدگی بیش از ۲۹۰ میلیارد ریال خسارت به کشاورزان استان قزوین وارد کرد.

وی بیان کرد: خوشبختانه در مجموع باغات استان قزوین که بیش از ۷۵ هزار هکتار بوده به باغات انگور استان خسارت وارد نشد اما سردرختی‌ها از جمله بادام، شلیل و هلو دچار خسارت و سرمازدگی شدند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان این مطلب که خسارت کشاورزان از طریق بیمه پرداخت می‌شود، تصریح کرد: خسارت کشاورزانی که باغات و محصولات خود را بیمه کرده بودند، پرداخت خواهد شد و این امر نشان ‌دهنده اهمیت بیمه محصولات کشاورزی است که باید مورد توجه کشاورزان قرار گیرد تا نسبت به ابن امر اقدام کنند.

ابراهیمی‌پاک عنوان کرد: در سال زراعی جاری دو مرحله سرمازدگی در استان قزوین در تاریخ ۲۹ اسفند و ۱۳ فروردین ماه پدید آمد که در هر دو مرحله هواشناسی کشاورزی به‌موقع پیش‌بینی کرده و توصیه‌های لازم به کشاورزان انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: محصولات کشاورزی در مجموع به سه دسته زراعی، باغی و دامی ‌و طیوری تقسیم می‌شوند که بیشترین سرمازدگی در محصولات باغی مشاهده می‌شود.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/rnbIKd

خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط

حتما این ضرب المثل را شنیده‌اید که "تا گوساله گاو شود، دل صاحبش آب شود" این ضرب المثل درخصوص محصولات کشاورزی هم صدق می کند و تا یک کشاورز با هزار زحمت و ...
با اجرای موفقیت آمیز طرح پژوهشی با سرمازدگی تعدادی از باغات انار ساوه مقابله شد. خانم دکتر نصیری مقدم پژوهشگر عرصه بیوتکنولوژی درباره این طرح گفت: پس از تحقیق و ...
کارشناس باغبانی جهادکشاورزی استان قزوین گفت: یخ آب زمستانه روشی قدیمی و موثر برای کاهش تاخیر در گل دهی درختان است. مهرپویان گفت: اگر در زمستان کاهش دما طبیعی انجام ...
سرمای شدید و بی سابقه به ۱۵۰۰هکتار از مزارع سیب زمینی، خیار سبز، کدو، بادمجان بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد کرد و #سرمازدگی در مجموع ۱۵۰ میلیارد تومان به کشاورزان عنبرآباد ...
No Thoughts on خسارت ۲۹۰ میلیارد ریالی سرمازدگی به باغات استان قزوین

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>