پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   گزارش اقدامات انجام شده در خصوص مبارزه با ملخ توسط سازمان حفظ نباتات در سال 97
3 دی 1397 , ساعت 9:18

گزارش اقدامات انجام شده در خصوص مبارزه با ملخ توسط سازمان حفظ نباتات در سال ۹۷

عملیات مبارزه با ملخ به عنوان یک آفت عمومی توسط سازمان حفظ نباتات کشور در سال زراعی گذشته انجام و با موفقیت به پایان رسید.

عملیات مبارزه با ملخ به عنوان یک آفت عمومی توسط سازمان حفظ نباتات کشور در سال زراعی گذشته انجام و با موفقیت به پایان رسید.

به گزارش خبر گیاه پزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از روابط عمومی سازمان حفظ نباتات کشور، در اولین جلسه ستاد مبارزه با ملخ اهم اقدامات انجام شده توسط سازمان به شرح زیر برای حضار تشریح شد:
همزمان با بازدید کارشناسان ستاد سازمان از مناطق کانونی ملخ قبل از شروع مبارزه و برآورد سطوح آلوده، نظارت بر نحوه مبارزه و ردیابی ملخ در استانها نیز انجام گرفت.
در این راستا با توجه به وضعیت آب و هوایی و میزان بارندگی‌ در مناطق مختلف سطح کشور، زمان مناسب مبارزه و ردیابی و دیده بانی انواع ملخ ها (timing) تعیین شد.
که در پی آن پیش بینی، تهیه و توزیع سموم مبارزه با ملخ برای استان‌ها با استناد به درخواست استانها و نظر کارشناس ستادی صورت پذیرفت.
به دنبال اقدامات لازم سازمان حفظ نباتات در زمان عملیات مبارزه ملخ در استانها، پشتیبانی‌هایی چون ارسال سموم و ادوات سمپاش مورد نیاز به استانهای زنجان، کردستان، گیلان، کهگیلویه و بویراحمد، قزوین، اردبیل، سمنان، جنوب کرمان، چهارمحال بختیاری، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و… نیز انجام گردید.
بخشی از اقدامات انجام شده در زمان مبارزه گزارش‌های سوروی (دیده‌بانی) بوده که از استانهای هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان، جمع‌آوری و بصورت بولتن ماهانه وضعیت ملخ صحرایی در ایران را در اختیار فائو، پاکستان، افغانستان، عمان و هندوستان قرار میداد.
لازم به ذکر است جمع آوری بولتن‌های ماهانه فائو و اطلاع رسانی در مواقع ضروری نیز صورت می‌گرفته است.
همچنین برخی اقدامات سوروی مشترک ملخ صحرایی در منطقه جنوب و جنوب شرق کشور (سوروی بین‌المللی ملخ صحرایی ۲۰۱۸) با شرکت کارشناسان سه استان جنوبی کشور در فروردین و اردیبهشت سال جاری انجام گرفت.
از دیگر اقدامات سازمان حفظ نباتات میتوان به نشست ۳ روزه مشترک سوروی بین‌المللی ایران و پاکستان اشاره کرد که در آن به دوره های آموزشی کمیسیون SWAC نیز پرداخته شد.
در مجموع عملیات مبارزه با ملخ در سطح ۱۴۰ هزار هکتار از اراضی زراعی با موفقیت به پایان رسید که جدول سطح مبارزه به تفکیک استانها به شرح زیر می باشد

مطالب مرتبط

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، شکل‌گیری نهضت مردمی و ممنوعیت انتقال پاجوش‌ را راهکار اصلی مبارزه با آفت خطرناک سوسک سرخرطومی درختان نخل دانست و گفت: برخی مواقع اعتبار برای مبارزه نیاز نیست ...
اولین نشست همکاری های کشاورزی ایران و هند با حضور مریم جلیلی مقدم سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، خانی نوذری معاون توسعه بازرگانی وزارت جهادکشاورزی و زهرا جلیلی مقدم مدیر کل دفتر امور ...
مدیرکل دفتر پیش‌آگاهی و کنترل عوامل خسارتزای سازمان حفظ نباتات کشور گفت: با همکاری مشترک سازمان حفظ نباتات و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، صدور نسخه گیاهپزشکی الکترونیکی از طریق سامانه ...
دهمین نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی تهران روز دوشنبه یازدهم دی ماه 1402 در محل نمایشگاه های بین المللی ایران مال در تهران آغاز به کار کرد. در مراسم افتتاح ...
No Thoughts on گزارش اقدامات انجام شده در خصوص مبارزه با ملخ توسط سازمان حفظ نباتات در سال ۹۷

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>