کمک‌های بلاعوض به کشاورزان خسارت دیده از تگرگ و باران در پارس آباد ارایه می‌شود

چاپ

استاندار اردبیل گفت: بر اثر بارش‌ سنگین تگرگ و باران به اراضی و محصولات کشاورزی اعم از گندم، جو و محصولات باغی روستاهای شهرستان پارس آباد خسارت شدید وارد شده کمک های بلاعوض به کشاورزان خسارت دیده ارایه می شود.

مجید خدابخش در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان پارس آباد اظهار داشت: دولت در تلاش است در ۵ مورد به کشاورزان آسیب دیده از بلای طبیعی بارش باران و تگرگ مساعدت کند.

وی افزود: بخشودگی پرداخت ۳ درصدی آب بهای محصولات کشاورزی که محصول آنها دچار خسارت شده، استهمال وام بانکی کشاورزان به مدت ۳ سال و اعطای وام‌های کم بهره ۴ درصدی به کشاورزان آسیب دیده در بارش باران توسط بانک کشاورزی، پیگیری پرداخت کمک بلاعوض دولت به کشاورزان خسارت دیده و اختصاص بذر یارانه ای دو برابری برای جبران خسارت به کشاورزان توسط سازمان جهاد کشاورزی از جمله این ۵ مورد است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: برای جبران خسارت های وارده نیازمند اهتمام ملی هستیم و می‌طلبد پیگیری‌های اساسی و جدی در این حوزه داشته باشیم.

نماینده مردم شهرستان های پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: شهرستان پارس آباد از نظر کشاورزی و باغداری یکی از ظرفیت های مهم کشور بوده که نیازمند توجه جدی به بخش کشاورزی و پرداخت خسارت به کشاورزان آسیب دیده است.

شکور پورحسین بیان کرد: بنده  نیز از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و ستاد حوادث غیرمترقبه موضوع پرداخت خسارت به کشاورزان و کمک های بلاعوض را پیگیری خواهم شد.

فرماندار شهرستان ‌پارس‌آباد نیز با اشاره به پیش‌بینی خسارت ۵۰ میلیارد ‌تومانی تگرگ به بخش کشاورزی شهرستان ‌اظهار کرد: تگرگ و بارش باران به بیش از ۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و به ویژه حاشیه رود ارس در شمال شهرستان خسارت وارده است.

اکبر صمدی افزود: برابر برآورد اولیه‌ای که از خسارات وارد شده انجام شده در بیش از ۴ هزار هکتار از اراضی گندم و جو ۴ هزار هکتار نیز از اراضی باغات و محصولات کشاورزی از قبیل خیار و گوجه و سایر محصولات کشاورزی و به ویژه حاشیه رود ارس در شمال شهرستان دچار خسارت شده است.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/2fSqiy