پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, بوشهر  »   اجرای طرح پایش مرکبات علیه آفت پسیل در استان بوشهر
20 خرداد 1395 , ساعت 17:11

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خبر داد:

اجرای طرح پایش مرکبات علیه آفت پسیل در استان بوشهر

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: طرح پایش تک تک درختان برای جلوگیری از گسترش آفت پسیل در حال اجرا است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: طرح پایش تک تک درختان برای جلوگیری از گسترش آفت پسیل در حال اجرا است.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، مدیر حفظ نباتات این سازمان گفت: در چند سال گذشته شاهد حضور و فعالیت آفت خطرناک و قرنطینه‌ای پسیل در باغات مرکبات استان بوده ایم که در صورت عدم توجه کشاورزان برای ردیابی این آفت می‌تواند تهدیدی جدی برای مرکبات استان محسوب شود.

احمد سبحانی اظهار داشت: آفت پسیل آسیایی مرکبات یکی از آفات مهم در جهان است و باعث زردی و ریزش برگ‌ها، خشک شدن جوانه ها و ریزش میوه ها می شود و به علت توانایی آفت در انتقال نوعی باکتری که عامل بیماری خطرناک گرینینگ (میوه سبز) است بسیار حایز اهمیت است.

سبحانی تامین نهال های گواهی شده و جلوگیری از ورود نهالهای آلوده، پایش مستمر و منظم درختان مرکبات و مبارزه شیمیایی با استفاده از سموم حشره کش مناسب را به محض مشاهده اولین علایم آلودگی گامی موثر در کنترل آفت دانست.

وی افزود در حال حاضر طرح پایش تک تک درختان برای جلوگیری از گسترش و شیوع عوامل قرنطینه‌ای مرکبات توسط این مدیریت و با همکاری کلینیک‌های گیاهپزشکی در حال اجرا  است.

وی تصریح کرد: لیمو ترش، پرتقال و لیمو شیرین از جمله مرکبات میزبان آفت پسیل در شهرستان جم  هستند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: با عنایت به شناسایی باغات آلوده طی سال های اخیر و کنترل به موقع آفت در حال حاضر جمعیت پسیل مرکبات در سطح استان پایین تر از آستانه خسارت اقتصادی است.

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/6V5iEv

خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط

محقق مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان در خصوص امکان طغیان مجدد پسیل آسیایی مرکبات در استان هشدار داد. عبدالنبی باقری در تشریح پسیل آسیایی مرکبات بیان ...
بيماری ميوه سبز مركبات برای اولين بار در اواخر قرن نوزدهم (1890) توسط كشاورزان جنوب چين، استان گوانگدونگ، بعنوان يک بيماری ناشناخته معروف به بيماری شاخه زرد (yellow shoot disease) مشاهده شد. در ...
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: کشاورزان از فرصت موجود برای استفاده از ظرفیت یخ‌آب زمستانه برای مبارزه با آفات درختان باغات بهره ببرند. هاشم نقیبی ر ...
به تازگی آژانس حفاظت محیط زیست آمریکا (EPA) مجوزی صادر کرده تا بر اساس آن آفت کش آلدیکارب برای مبارزه بر علیه پسیل ناقل بیماری گرینینگ مرکبات (هوانگ لونگ بین) در باغات مرکبات ...
No Thoughts on اجرای طرح پایش مرکبات علیه آفت پسیل در استان بوشهر

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>