پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, همدان  »   اجرای طرح مبارزه با آفت کرم خوشه خوار انگور در تاکستان‎های ملایر
22 خرداد 1395 , ساعت 19:00

مدیر جهاد کشاورزی ملایر خبر داد:

اجرای طرح مبارزه با آفت کرم خوشه خوار انگور در تاکستان‎های ملایر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر از اجرای طرح مبارزه با آفت کرم خوشه‌خوار انگور در تاکستان‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از فارس، غلامحسین تقوی با اشاره به اینکه مهمترین محصول تولیدی و صادراتی در این شهرستان انگور است، اظهار داشت: بیش از ۱۰ هزار هکتار از باغات این شهرستان زیر کشت این محصول است.

وی با اشاره به اینکه همه ساله بیش از ۲۲۰ هزار تن انگور از تاکستان‌های شهرستان ملایر برداشت می‌شود، میزان برداشت انگور از باغات شهرستان را از هر هکتار بین ۲۰ تا ۲۲ تن برشمرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر بیان کرد: بیشترین انگور تولیدی شهرستان به کشمش تبدیل می‌شود و میزانی از آن نیز به مشتقات دیگر شامل آبغوره، باسلوق و شیره تبدیل شده و یا به صورت تازه‌خوری مصرف می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی برداشت کشمش نیز امسال بیش از ۴۰ هزار تن خواهد بود گفت: کشمش ملایر به بیش از ۲۰ کشور دنیا صادر می‌شود.

تقوی با اشاره به تهدیدات و آسیب‌های محصول انگور تصریح کرد: یکی از آفات باغ انگور شهرستان ملایر آفت خوشه‌خوار انگور است که همه ساله باغداران این شهرستان علیه این آفات مبارزه شیمیایی انجام می‌دهند.

این مسؤول با اشاره به اهمیت صادرات کشمش به کشورهای اروپایی و سالم بودن این محصول گفت: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان با همکاری مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی همدان برای کنترل این آفت اقدام به مبارزه با افت کرم خوشه‌خوار در باغات انگور شهرستان کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر اظهار کرد: در این زمینه این اداره در حال حاضر ۱۰ هکتار از باغات انگور شهرستان را به عنوان پایلوت زیر پوشش مبارزه با این آفت قرار داده است.

وی گفت: تعداد ۵۰۰ عدد پخش‌کننده فرمون که موجب اخلال در جفت‌گیری حشرات نر بالغ می‌شوند در باغات نصب شده که این اقدام در نهایت باعث کاهش جمعیت آفت و جلوگیری از مبارزه شیمیایی در باغات می‌شود.

تقوی خاطرنشان کرد: در صورت موفقیت طرح اجرای طرح مبارزه با آفت در دیگر تاکستان‌های شهرستان نیز با توجه به اعتبارات در آینده انجام خواهد شد.

 

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/JcfsJ9

خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در مبارزه غیر شیمیایی با آفات در مزارع و باغات استان از استفاده ۵۰ تن سموم شیمیایی جلوگیری شد. شریفی با بیان ...
نشست ارزیابی وضعیت خسارت آفت خوشه خوار انگور و بررسی باقیمانده سموم روی این محصول و موانع موجود در صادرات کشمش روز جمعه با حضور قایم مقام وزیر جهاد کشاورزی در قزوین برگزار ...
طرح پیش آگاهی تله گذاری فرمونی خوشه‌خوار انگور در ۱۰ هکتار از باغات پاسارگاد اجرایی شد. کارشناس حفظ نباتات جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد گفت: کرم خوشه‌خوار انگور، آفت کلیدی و ...
No Thoughts on اجرای طرح مبارزه با آفت کرم خوشه خوار انگور در تاکستان‎های ملایر

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>