پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, کردستان  »   4300 هکتار از مراتع کردستان علیه آفت ملخ سمپاشی شد
22 خرداد 1395 , ساعت 9:45

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان کردستان:

۴۳۰۰ هکتار از مراتع کردستان علیه آفت ملخ سمپاشی شد

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از ایرنا محمد غفوری مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: چهار هزار و سیصد هکتار از مراتع و مزارع این استان به صورت رایگان علیه آفت ملخ سمپاشی شد. وی در این باره افزود: امسال با توجه به بارش های بهار مناسب و وضعیت خوب مراتع، آفت ملخ در برخی مناطق استان گسترش پیدا کرده بود.
وی همچنین اضافه کرد: کارشناسان این سازمان در بررسی های میدانی خود با مشاهده افزایش میزان این آفت از اندازه استاندارد، سمپاشی این مراتع را در دستور کار قرار دادند و با همکاری بهره برداران بیش از چهار هزار و ۳۰۰ هکتار از مراتع و مزارع سمپاشی شد.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه مراتع در مناطق سخت گذر قرار دارند و دسترسی به آنها بسیار مشکل است، سمپاشی در این مراتع نیز با استفاده از سمپاش های کوله پشتی، با استفاده از دست و پرهزینه انجام می شود.
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: برای سمپاشی این مقدار مراتع علیه آفت ملخ در کردستان در مجموع یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.
آفت ملخ یکی از آفات مخرب محصولات کشاورزی به شمار می رود که در صورت مبارزه نکردن با آن خسارت های جبران ناپذیری به مزارع و باغ ها وارد می سازد.
آفت ملخ همه ساله خسارت های زیادی را به مراتع، مزارع کشاورزی و محیط زیست وارد کرده که باید برای مقابله جدی و ریشه کنی آن چاره اندیشی های لازم صورت پذیرد. ملخ از جمله آفت های همه چیزخوار برشمرده می شود و به هر نوع گیاه و سبزینه ای حمله و از آن تغذیه می کند.
استان کردستان به خاطر داشتن بیش از یک میلیون و ۱۱۰ هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی به ویژه گندم در غرب کشور به شمار می رود و جایگاه سوم کشوری در تولید این محصول را به خود اختصاص داده است.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/yhK1Hx

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

معاون دفتر پیش آگاهی و کنترل عوامل خسارتزا سازمان حفظ نباتات کشور در برنامه رویش که از شبکه آموزش صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می شود حضور یافت....
رییس سازمان حفظ نباتات کشور از آغاز نسخه‌نویسی الکترونیکی برای آفت‌کش‌ها به صورت پایلوت در سه استان کشور خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، علایی‌مقدم امروز در ...
هشتمین نمایشگاه نهاده های کشاورزی تهران (ویژه واردکنندگان نهاده های کشاورزی) از 28 دی ماه تا 1 بهمن ماه 1400 در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو در تهران برگزار گردید. ....
وزارت بهداشت پیش نویس "آیین‌نامه بهداشت کشاورزی" را به دولت ارایه کرد. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای تکالیف محوله در ماده (۸۵) قانون کار و با هدف ...
No Thoughts on ۴۳۰۰ هکتار از مراتع کردستان علیه آفت ملخ سمپاشی شد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>