۱۰۰ واحد صنفی فروش غیر مجاز سم در دزفول شناسایی شد

فروشگاه سم

چاپ

رئیس جهاد کشاورزی دزفول گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته بیش از ۱۰۰ واحد صنفی غیر مجاز فروش سم در بخش‌های مختلف شهری دزفول شناسایی شد.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از تسنیم، احمد زارعی در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی دزفول که بعد از ظهر دوشنبه در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: دزفول یکی از شهرهای مهم و تولید کنندگان عمده انواع محصولات کشاورزی در استان خوزستان بوده و سهم گسترده از تولیدهای باغی و کشاورزی منطقه را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: سالانه بیش از ۲ میلیون تن انواع محصول کشاورزی در بخش‌های مختلف شهری و روستایی دزفول تولید و وارد بازار مصرف کشور می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی دزفول عنوان کرد: همچنین بخش گسترده‌ای از محصولات تولید شده در اراضی شهری و روستایی دزفول پس از تأمین نیاز منطقه به بازارهای خارجی صادر و ارز آوری خوبی برای شهرستان ایجاد می‌کند.

وی گفت: شهرستان دزفول، دارای استعداد خاصی در بخش تولید محصولات مختلف باغی و کشاورزی است که در صورت توجه به آن علاوه بر افزایش تولید و تأمین نیاز بازار مصرف و زمینه گسترش صادرات شرایط افزایش فرصت‌های شغلی در دزفول فراهم می‌شود.

زارعی بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته، بیش از ۱۰۰ واحد صنفی غیرمجاز فروش سم در بخش‌های مختلف شهری دزفول شناسایی شد.

وی افزود: با توجه به نقش مهم این سموم در تولید و سلامت عمومی، ساماندهی این واحدهای صنفی و نیز برخورد و نظارت بر این واحدها اولویت نخست دستگاه‌های اجرایی شهرستان هدف‌گذاری شده است.

رئیس جهاد کشاورزی دزفول اظهار کرد: حجم بالای این سموم غیربهداشتی استفاده شده در مزارع کشاورزی باعث به چالش کشیده شدن سلامت محصول‌های کشاورزی دزفول شده است.

وی گفت: این فروشگاه‌ها که در نقاط مختلف شهرستان دزفول پراکنده‌اند سموم مورد نیاز کشاورزان سایر شهرها و برخی استان‌های هم جوار را نیز تامین می‌کنند.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/TqiPIU