پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, خوزستان  »   ۱۰۰ واحد صنفی فروش غیر مجاز سم در دزفول شناسایی شد
25 خرداد 1395 , ساعت 8:37

رئیس جهاد کشاورزی دزفول:

۱۰۰ واحد صنفی فروش غیر مجاز سم در دزفول شناسایی شد

رئیس جهاد کشاورزی دزفول گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته بیش از ۱۰۰ واحد صنفی غیر مجاز فروش سم در بخش‌های مختلف شهری دزفول شناسایی شد.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از تسنیم، احمد زارعی در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی دزفول که بعد از ظهر دوشنبه در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: دزفول یکی از شهرهای مهم و تولید کنندگان عمده انواع محصولات کشاورزی در استان خوزستان بوده و سهم گسترده از تولیدهای باغی و کشاورزی منطقه را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: سالانه بیش از ۲ میلیون تن انواع محصول کشاورزی در بخش‌های مختلف شهری و روستایی دزفول تولید و وارد بازار مصرف کشور می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی دزفول عنوان کرد: همچنین بخش گسترده‌ای از محصولات تولید شده در اراضی شهری و روستایی دزفول پس از تأمین نیاز منطقه به بازارهای خارجی صادر و ارز آوری خوبی برای شهرستان ایجاد می‌کند.

وی گفت: شهرستان دزفول، دارای استعداد خاصی در بخش تولید محصولات مختلف باغی و کشاورزی است که در صورت توجه به آن علاوه بر افزایش تولید و تأمین نیاز بازار مصرف و زمینه گسترش صادرات شرایط افزایش فرصت‌های شغلی در دزفول فراهم می‌شود.

زارعی بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته، بیش از ۱۰۰ واحد صنفی غیرمجاز فروش سم در بخش‌های مختلف شهری دزفول شناسایی شد.

وی افزود: با توجه به نقش مهم این سموم در تولید و سلامت عمومی، ساماندهی این واحدهای صنفی و نیز برخورد و نظارت بر این واحدها اولویت نخست دستگاه‌های اجرایی شهرستان هدف‌گذاری شده است.

رئیس جهاد کشاورزی دزفول اظهار کرد: حجم بالای این سموم غیربهداشتی استفاده شده در مزارع کشاورزی باعث به چالش کشیده شدن سلامت محصول‌های کشاورزی دزفول شده است.

وی گفت: این فروشگاه‌ها که در نقاط مختلف شهرستان دزفول پراکنده‌اند سموم مورد نیاز کشاورزان سایر شهرها و برخی استان‌های هم جوار را نیز تامین می‌کنند.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/TqiPIU

خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط

بیش از ۹۰ فروشندگی عرضه نهاده‌های کشاورزی در قائم شهر پایش شد. مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر با اشاره به پایش ۹۶ فروشگاه سموم نباتی کشاورزی در این شهرستان، گفت: ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در زمان حاضر ۱۰ درصد آفت کش‌های نباتی تولیدی کشور در این استان فرموله می‌شود که با بهره برداری از یک مگا پروژه جدید ...
کشاورزان گلستانی از عملکرد نامناسب سموم در مزارع گلایه دارند . به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان کشاورزان گلستانی از عملکرد نامناسب سموم در مزارع گلایه دارند و خواستار توجه ...
داروخانه‌های گیاهپزشکی در فارس مجاز به فروش سموم بدون نسخه به بهره برداران نخواهند بود. رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: با دستور استاندار فارس و ...
No Thoughts on ۱۰۰ واحد صنفی فروش غیر مجاز سم در دزفول شناسایی شد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>