پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, همدان  »   مبارزه با پوره سن غلات در بیش از ۱۶۶ هزار هکتار از اراضی همدان
25 خرداد 1395 , ساعت 8:45

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اعلام کرد:

مبارزه با پوره سن غلات در بیش از ۱۶۶ هزار هکتار از اراضی همدان

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از تسنیم، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی همدان از انجام مبارزه با پوره سن در بیش از ۱۶۶ هزار هکتار از اراضی زیرکشت گندم و جو این استان خبر داد.

شهرام پیشه ور در این باره اظهار داشت: از ابتدای عملیات مبارزه با پوره سن غلات تا تاریخ ۲۱ خرداد ماه امسال، در ۱۶۶ هزار و ۸۰۲ هکتار از محصولات گندم و جو استان علیه سن غلات مبارزه شده است.

وی عنوان کرد: بیشترین سطح مبارزه بر علیه پوره سن به ترتیب در شهرستان‌های همدان با ۳۶ هزار و ۸۹۴ هکتار، کبودرآهنگ با ۳۲ هزار و ۵۲۰ هکتار، شهرستان بهار با ۲۹  هزار و ۲۴۶ هکتار و کمترین سطح مبارزه در شهرستان تویسرکان با هزار و ۶۵۰ هکتار انجام شده است.

پیشه‌ور شروع مبارزه با پوره سن استان همدان را از ۲۹ اردیبهشت ماه و در شهرستان ملایر اعلام کرد و گفت: مجموع سطح مبارزه با سن غلات استان همدان در دو مرحله سن مادر و پوره تا ۲۱ خرداد ماه معادل ۲۶۸ هزار و ۲۸۸ هکتار بوده است.

وی تصریح کرد: بیشترین سطح مبارزه از ابتدای مبارزه با سن غلات در دو مرحله سن مادر و پوره در اراضی گندم و جو، در شهرستانهای همدان با ۵۰ هزار و ۶۰۶ هکتار، کبودرآهنگ ۴۳ هزار و ۱۱۱ هکتار، بهار با ۴۱ هزار و ۸۶۴ هکتار و رزن با ۳۳ هزار و ۵۵۵ هکتار انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار داشت: کمترین سطح مبارزه سن غلات در دو مرحله سن مادر و پوره در اراضی گندم و جو، در شهرستانهای تویسرکان و نهاوند به ترتیب ۱۱ هزار و ۱۴۵ و ۱۱ هزار و ۴۶۲ هکتار بوده است.

وی افزود: با توجه به اثر منفی پوره سن غلات بر عملکرد و همچنین کاهش کیفیت محصول تولیدی، لازم است کشاورزان در مهلت باقی مانده تا پایان زمان مبارزه با پوره سن، ضمن بررسی کشت خود و مشورت با کارشناسان کشاورزی مستقر در مراکز جهاد کشاورزی عملیات مبارزه با پوره سن غلات را انجام دهند.

لینک کوتاه: http://goo.gl/tMt6NZ

خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط

معاون دفتر پیش آگاهی و کنترل عوامل خسارتزا سازمان حفظ نباتات کشور در برنامه رویش که از شبکه آموزش صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می شود حضور یافت....
رییس سازمان حفظ نباتات کشور از آغاز نسخه‌نویسی الکترونیکی برای آفت‌کش‌ها به صورت پایلوت در سه استان کشور خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، علایی‌مقدم امروز در ...
هشتمین نمایشگاه نهاده های کشاورزی تهران (ویژه واردکنندگان نهاده های کشاورزی) از 28 دی ماه تا 1 بهمن ماه 1400 در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو در تهران برگزار گردید. ....
وزارت بهداشت پیش نویس "آیین‌نامه بهداشت کشاورزی" را به دولت ارایه کرد. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای تکالیف محوله در ماده (۸۵) قانون کار و با هدف ...
No Thoughts on مبارزه با پوره سن غلات در بیش از ۱۶۶ هزار هکتار از اراضی همدان

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>