پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, همدان  »   ساماندهی 70 درصد فروشندگان سموم شیمیایی در همدان
26 خرداد 1395 , ساعت 12:51

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان خبر داد:

ساماندهی ۷۰ درصد فروشندگان سموم شیمیایی در همدان

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه ساماندهی مراکز کودهای شیمیایی و سموم دو مبحث جداست، گفت: 70 درصد فروشندگان سموم شیمیایی در استان همدان ساماندهی شده‎اند

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از فارس، شهرام پرورش معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص آفت ملخ مراکشی، اظهار کرد: استان همدان در مدار مراجعت آفت ملخ مراکشی نیست اما کار کنترلی انجام می‎شود تا قبل از رسیدن به توده مهاجم مبارزه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی کشت غلات استان با سن پوره و سن مادر مبارزه شده است، افزود: مبارزه با سن پوره و سن مادر تا اوایل تیر ماه ادامه دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه ساماندهی مراکز کودهای شیمیایی و سموم دو مبحث جدا است، افزود: ۷۰ درصد فروشندگان سموم شیمیایی ساماندهی شده‎اند.

وی بیان کرد: به دنبال این هستیم که سموم را مونیتورینگ کنیم به نحوی که هر فروشنده که کد مخصوص خود دارد، ورود و خروج و فروش سموم را وارد سامانه کند.

پرورش با اشاره به اینکه تا سال گذشته یک‎هزار نوع مواد کودی عرضه می‌شد، افزود: موضوع ساماندهی عرضه کود شیمایی نیز در برنامه است و به تولیدکننده و واردکننده فرصت داده‎ایم تا پروانه بهره‎برداری دریافت کنند.

وی در ادامه در خصوص حمایت از محصولات کم آب‌بر، بیان کرد: در سال‎های گذشته حرکت‎های خوبی انجام شد به طوری که طی سال گذشته بسته حمایتی در نظر گرفته شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه برای کشت محصولات کم آب‌بر بذر یارانه‎ای مخصوص و سرمایه در گردش با سود پایین داده می‎شود، بیان کرد: برنامه‎ریزی شده که کارخانه روغن‎کشی در استان مرکز خرید کلزا باشد و کلزا به قیمت ۲ هزار و ۵۳۰ تومان از کشاورز خریداری می‌‎شود.

وی با بیان اینکه کشاورزی حفاظتی یک مجموعه کامل است که از سال ۷۸ با یک‎هزار و ۷۰۰ هکتار در استان همدان آغاز شد، بیان کرد: ۳۴ هزار هکتار کشاورزی حفاظتی در استان انجام شده و در برنامه است که امسال به ۶۰ هزار هکتار افزایش یابد.

پرورش با بیان اینکه در بحث خرید گندم در استان همدان آمادگی کامل وجود دارد، افزود: قیمت خرید تضمینی گندم یک‌هزار و ۲۷۵ تومان است.

وی یکی از دغدغه‎های جهاد کشاورزی را امنیت غذایی و تولید محصول سالم دانست و افزود: کاهش مصرف سموم و کود نشان داده که به سمت امنیت غذایی در حرکت هستیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: در امنیت غذایی به دنبال تولید محصول سالم با مونیتورینگ کردن سموم و کود هستیم.

پرورش با بیان اینکه محصول ارگانیک تعریف متفاوت با محصول سالم دارد، افزود: قصد داریم کشاورزان مشتاق را در گردونه تولید محصول ارگانیک قرار دهیم.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/gFiPtR

خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید یک کود قارچ‌کش پروبیوتیک گیاهی شد که می‌تواند جایگزین چند هزار تن قارچ کش‌ شیمیایی شود. مرادی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان ...
سیزدهمین نمایشگاه ارگانیک ایران از تاریخ 22 آذر الی 30 آذر ماه 1402 در مرکز نمایشگاهی برج میلاد سالن A و B از ساعت 10 الی 20 برگزار می شود....
محققان دانشکده پزشکی دانشگاه لوییزیانا درباره تاثیرات منفی تماس با مواد شیمیایی دفع آفات و علف‌کش گلیفوزیت (گلایفوسیت) در دوره بارداری هشدار داده‌اند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در ...
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: بحث تولید محصولات ارگانیک یکی از اهداف جدی مجامع بین المللی، سازمان بهداشت جهانی و سازمان خوار و بار جهانی بوده که زیر ساخت‌های آن از جمله مبارزه ...
No Thoughts on ساماندهی ۷۰ درصد فروشندگان سموم شیمیایی در همدان

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>