پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, خوزستان  »   طرح تحقیقاتی تعیین سطح نیترات در محصولات زراعی آبادان اجرا شد
26 خرداد 1395 , ساعت 15:08

مدیر جهاد کشاورزی آبادان خبر داد:

طرح تحقیقاتی تعیین سطح نیترات در محصولات زراعی آبادان اجرا شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبادان گفت:پروژه تحقیاتی تعیین سطح نیترات در محصولات زراعی شهرستان با کمک کارشناسان این اداره انجام شد.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از ایرنا، ناجی شهیب ‌زاده مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: وجود نیتریت و نیترات در مواد غذایی و آثار سوء آنها بر سلامتی شهروندان، موضوعی است که همچنان بر سر آن جدال و مباحثه وجود دارد.
وی اظهار داشت: نیترات و نیتریت در مقدار گسترده‌ای از مواد غذایی وجود داشته و این ترکیبات به صورت طبیعی در گیاهان و نباتات سبز یافت می‌شود، ولی استفاده زیاد از کودهای شیمیایی میزان آن را در گیاه بالا می‌برد.
مدیر جهاد کشاورزی آبادان افزود:یکی از عوامل محیطی دخیل در ایجاد سرطان‌های دستگاه گوارش فوقانی، میزان نیتریت و نیترات موجود سبزی و صیفی است.
شهیب ‌زاده گفت:این پروژه با حجم ۲۰ نمونه آزمون خاک و ۲۰ نمونه آزمون محصول (برگ و میوه) در خرداد ماه سال جاری با اعتبار ۷ میلیون ریال و مشارکت ۲۰ بهره‌بردار با هدف تعیین سطح نیترات محصولات زراعی و مقایسه آن با حد مجاز نیترات انجام شد.
وی تصریح کرد: این پروژه از محل طرح افزایش سبزی و صیفی در روستاهای صیداویه، رمیله، ثوامر، کوت شنوف، ابوعقاب، ابوشانک، ملاکه، سیحان و سعدونی اجرا شد.
مدیر جهاد کشاورزی آبادان افزود: میزان نیترات و نیتریت در رژیم غذایی از یک منطقه تا منطقه دیگر متفاوت بوده و این مهم به عواملی نظیر تکرار کشت، وضعیت آب و هوایی، کیفیت خاک، فرآیندهای تولید مواد غذایی، نوع و مقدار کود شیمیایی مصرفی بستگی دارد.

 

لینک کوتاه: http://goo.gl/lpPZj1

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

صادرکنندگان محموله‌های گیاهی صادراتی به روسیه باید حداقل پنج روز قبل از حمل بار و هرگونه اظهار به سازمان غذا و دارو مراجعه کرده و گواهی سلامت دریافت کنند. در ...
رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهادکشاورزی استان گفت: متقاضیان تولید محصولات گواهی شده در سامانه «صدور نشان حد مجاز آلاینده‌ها» ثبت‌نام کنند. سهیل نصرتی با ...
طی هفته جاری خبری در زمینه آلودگی سیب زمینی های جیرفت به نیترات در فضای مجازی منتشر شد که این مساله موجی از نگرانی در مردم ایجاد کرد و شایعه مذکور با بررسی ...
روزنامه شهروند: هر ایرانی سالانه حدود ٥٦ کیلوگرم سیب‌زمینی مصرف می‌کند اما حالا پس از سال‌ها انکار، سازمان تحقیقات کشاورزی ایران اعلام کرده است که ٣٠‌درصد یا چیزی معادل یک‌سوم سیب‌زمینی‌هایی که در ...
No Thoughts on طرح تحقیقاتی تعیین سطح نیترات در محصولات زراعی آبادان اجرا شد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>