پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, فارس, هرمزگان  »   هجوم ملخ‌ها به مزارع شهرستان مهر
11 بهمن 1397 , ساعت 10:11

هجوم ملخ‌ها به مزارع شهرستان مهر

بعد از اجرای عملیات مبارزه با ملخ در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و دریای عمان، شواهدی از ورود این آفت به جنوب ایران و هجوم به مزارع شهرستان مهر در جنوب استان فارس دیده شده است.

بعد از اجرای عملیات مبارزه با ملخ در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و دریای عمان، شواهدی از ورود این آفت به جنوب ایران و هجوم به مزارع شهرستان مهر در جنوب استان فارس دیده شده است.

پس از شروع عملیات مبارزه علیه ملخ‌های صحرایی (دریایی) در کشورهای عربستان، امارات و عمان، دسته‌هایی از این آفت بسیار خطرناک محصولات و نهاده‌های کشاورزی، از خلیج فارس وارد جنوب کشور شده و این مناطق را با خطر جدی مواجه کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر، ضمن تأیید این خبر، عنوان کرد: این آفت به عنوان مهمترین آفت کلیه محصولات کشاورزی، به صورت پراکنده در برخی نقاط شهرستان مهر مشاهده شده است و پیش بینی می‌شود به زودی شاهد حضور دستجات بیشتری در مناطق جنوبی باشیم.

غلامحسین مظاهری افزود: با توجه به گزارش‌های سازمان بین المللی فائو مشخص شده است منشأ این ملخ‌ها از سه کشور عربستان، امارات و عمان است.

وی ادامه داد: خسارت ملخ صحرایی در حالت تهاجمی بسیار زیاد است، دستجات پیاده ملخ (پوره‌ها) و ملخ‌های بالدار هرگونه سبزی را در سر راه خود ببینند، از علوفه، غلات، صیفی جات، درختان و حتی علف‌های هرز را از بین می‌برند.

مظاهری گفت: ملخ‌های بالدار در دسته‌های بزرگ به پرواز درآمده و تا شعاع چند صد کیلومتری به تمام شهرها و حتی کل کشور گسترش می‌یابد. تجربه حملات این ملخ‌ها در کشور ما و در برخی از کشورهای منطقه یادآور می‌شود که در برخی موارد حملات این آفات حدود ۳۰ میلیون کیلومتر مربع را پوشش داده است و حتی نواحی تخم ریزی آنها به ۱۳ میلیون کیلومتر مربع خواهد رسید.

او گفت: در حال حاضر کانون این بحران در کشور ما، بندر لنگه استان هرمزگان است و شهرستان مهر در حال تبدیل شدن به کانون دیگری در جنوب فارس است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر خاطر نشان کرد: در صورت مهار نشدن به موقع این آفت و وارد آمدن خسارت به محصولات کشاورزی مناطق جنوبی کشور، پیش بینی می‌شود عرضه این محصولات برای پاسخگویی به موقع تقاضای بازار کاهش پیدا کرده و با مشکل جدی مواجه شویم.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر ستاد هماهنگی مدیریت بحران در شهرستان مهر تشکیل شده است.

شهرستان مُهر (MOHR) در ۳۲۰ کیلومتری جنوب فارس و ۳۰ کیلومتری عسلویه بوشهر قرار دارد.

خبرگزاری ایسنا

مطالب مرتبط

عملیات کانون یابی و کانون کوبی ملخ مراکشی در سطح ۵۰۰ هکتار از باغهای پسته شمال غرب شهرستان زرند آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صداو سیمای مرکز کرمان ، مدیر ...
این روزها شاهد اخبار زیادی در خصوص هجوم ملخ‌ها به مزارع و صدمه زدن آن‌ها به محصولات کشاورزی هستیم. با توجه به فرارسیدن فصل گرم ( که فصل برداشت محصول است) این ماجرای ...
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فلارد گفت: مزارع روستا‌های ابواسحاق شهرستان فلارد مورد هجوم یک گروه بزرگ چند ده هزار تایی از ملخ‌های مهاجر مراکشی قرار گرفتند که از سمت مراتع شهرستان سمیرم ...
ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار راه و سادات آباد سمیرم حمله کردند. مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: هجوم ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار ...
No Thoughts on هجوم ملخ‌ها به مزارع شهرستان مهر

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>