پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, فارس, هرمزگان  »   مقابله با هجوم ملخ های صحرایی در استان فارس
11 بهمن 1397 , ساعت 11:35

مقابله با هجوم ملخ های صحرایی در استان فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به مشاهده دسته های ملخ صحرایی (دریایی) در شهرستان مُهر در جنوب استان و برخی مناطق ساحلی خلیج فارس گفت: اقدام لازم برای مقابله با این آفت محصولات کشاورزی صورت گرفته است.
محمد مهدی قاسمی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: کانون اصلی این ملخ ها در سودان و عربستان گزارش شده است و احتمال می دهیم در کانون اصلی این آفت، اقدامات پیشگیرانه صورت نگرفته باشد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: در برخی استان های جنوبی کشور این آفت دیده شده اما در استان فارس تاکنون در شهرستان مُهر مشاهده شده و اقدام های لازم برای مقابله با آن در قالب سم پاشی و … صورت گرفته است.

ضرورت هوشیاری کشاورزان
در همین حال، یک کارشناس اداره جهاد کشاورزی شهرستان مُهر با اشاره به مشاهده نوعی ملخ صحرایی در مناطق جنوب کشور گفت: مقابله با هجوم این آفت به مزارع جنوب استان فارس ضروری و نیازمند تدبیراندیشی مسئولان و هوشیاری کشاورزان است.
حسن مرادی افزود: با توجه به خسارت سنگینی که این آفت وارد می‌کند ضروری است همه کشاورزان در جنوب استان فارس، وضعیت مزارع را تحت نظر داشته باشند.
وی ادامه داد: لازم است که در صورت مشاهده هرگونه ملخ صحرایی، کشاورزان بلافاصله به نزدیکترین مرکز خدمات جهادکشاورزی مراجعه و با کمک کارشناسان مربوطه نسبت به مبارزه با این آفت اقدام کنند.
این کارشناس جهاد کشاورزی گفت: در این خصوص بسیج همه امکانات دولتی و خصوصی نظیر شرکت های مکانیزاسیون، تراکتور‌داران حرفه ای، سمپاش‌های توربینی و سایر سم پاش ها برای سم پاشی به موقع ضروری است.
به گفته وی، چندی است نوعی ملخ صحرایی (دریایی) در برخی مناطق جنوبی کشور و از جمله شهرستان مهر مشاهده شده است که احتمال هجوم آن‌ها به مزارع استان فارس به ویژه شهرستان های جنوبی مانند لارستان، لامرد، خنج، گراش، کازرون، زرین دشت و داراب وجود دارد.


همچنین اداره جهاد کشاورزی شهرستان مُهر با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به گزارش سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) مبنی بر شروع عملیات مبارزه علیه ملخ صحرایی در کشورهای عربستان، عمان و امارات و ورود دستجات این آفت از مرزهای حاشیه خلیج فارس و دریای عمان از کشاورزان، دامداران و عموم مردم استان های فارس وهرمزگان و استان‌های همجوار تقاضا داریم که در صورت مشاهده این ملخ، مراتب را سریع به جهاد کشاورزی گزارش دهند.
در این اطلاعیه از این ملخ به عنوان مهمترین آفت همه محصولات کشاورزی یاد شده و آمده است: با توجه به آلودگی بندر نخیلو از توابع بخش شیبکوه شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان به این آفت و مشاهده آن به صورت پراکنده و دسته ای در سطح شهر بستک، هوشیاری همه شهروندان و کشاورزان در این زمینه ضروری است.
شهرستان مُهر در ۳۲۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز است.

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

در دیدار مشترک خیام‌نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی با نماینده منطقه‌ای فائو، بر معرفی نماینده دائم فائو در تهران برای پیشبرد اهداف کشاورزی تاکید شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت ...
این روزها شاهد اخبار زیادی در خصوص هجوم ملخ‌ها به مزارع و صدمه زدن آن‌ها به محصولات کشاورزی هستیم. با توجه به فرارسیدن فصل گرم ( که فصل برداشت محصول است) این ماجرای ...
مدیر تدوین ضوابط، استانداردها و برنامه‌های کنترل معاونت قرنطینه سازمان حفظ نباتات گفت: فائو امسال در خصوص سوسک حنایی خرما هشدار داده و نیاز است باغداران مراقب این آفت و همچنین مگس میوه ...
مدیر کل دفتر پیش آگاهی و کنترل عوامل خسارت‌زای سازمان حفظ نباتات گفت: روش‌های نوینی در پیش‌آگاهی عوامل خسارت‌زا در کشور در حال توسعه است. این سازمان به دنبال هوشمندسازی پیش‌آگاهی آفات است....
No Thoughts on مقابله با هجوم ملخ های صحرایی در استان فارس

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>