پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, هرمزگان  »   ملخ های صحرایی مهاجر در بندرلنگه کانون کوبی شدند
10 بهمن 1397 , ساعت 10:11

ملخ های صحرایی مهاجر در بندرلنگه کانون کوبی شدند

مدیر جهاد کشاورزی بندرلنگه گفت: یک دسته از ملخ های صحرایی مهاجر دریایی که از عربستان سعودی وارد روستای نخیلوی این شهرستان شده بود کانون کوبی (سم پاشی و نابود) شد.

مدیر جهاد کشاورزی بندرلنگه گفت: یک دسته از ملخ های صحرایی مهاجر دریایی که از عربستان سعودی وارد روستای نخیلوی این شهرستان شده بود کانون کوبی (سم پاشی و نابود) شد.
محمد رضا شیخ زاده روز سه شنبه اظهار داشت: این دسته از ملخ های صحرایی دریایی روز گذشته وارد کشور شده بود که با گزارش به موقع امروز سم پاشی و نابود شدند.
وی ادامه داد: این دسته در فضایی به وسعت یک کیلومتر در۵۰۰ متر نشسته بودند که حدود سه هزار عضو داشت.
مدیر جهاد کشاورزی بندرلنگه اظهار داشت: این ملخ ها بومی کشور عربستان در نزدیکی دریایی سرخ زندگی می کنند که امسال به علت نبود بارش و غذای کافی به سایر مناطق مهاجرت کرده اند و فائو هشدار مهاجرت آنها را به برخی کشورها داده بود.
شیخ زاده افزود: ملخ صحرایی دریایی می تواند حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر بدون نشستن پرواز کند و اگر سریع با دسته های مهاجر آن مبارزه نشود تخم ریزی کرده و بر تعداد شان افزوده می شود .
جهاد کشاورزی بندرلنگه امروز، درنامه ای به بخشداری های شیبکو، مرکزی و مهران ودهیاری و شوراهای اسلامی ورود ملخ های مهاجر را این مناطق اعلام کرده است.
«ملخ صحرایی (دریایی) در سواحل روستای نخیلو در حالت مهاجری دیده شده و حالت طغیانی پیدا کرده است، احتمال دارد دسته هایی از این آفت به روستاها و شهرهای همجوار وارد شود، توجه شود خسارت ملخ صحرایی (دریایی) در حالت تهاجمی بسیار حایز اهمیت است.
دسته های پیاده ملخ و ملخ های بالدار هرگونه سبزی سر راه خود اعم از علوفه، غله، صیفی، درخت و حتی علف های هرز را از بین می برند، ملخ های بالدار در دسته های بزرگ به پرواز در آمده و تا شعاع چند کیلومتری به تمامی شهرها و حتی کل کشور گسترش می یابند.
در بعضی سال ها ملخ مهاجر ممکن است در کشورهای مورد حمله حدود ۳۰ میلیون کیلومتر مربع را بپوشاند و نواحی تخم ریزی آن به ۱۳ میلیون کیلومتر مربع برسد.
پس در صورت مشاهده دسته های این ملخ در منطقه خود، مراتب را به نزدیک ترین مرکز یا مدیریت جهاد کشاورزی اطلاع دهید.»
«ملخ‌های صحرایی‏ به نسبت بزرگ از سایر گونه های ملخ هستند و جسم قوی و طول متوسط ۴۵ تا ۵۵ میلیمتری دارند.
بال آنها شفاف بوده و دارای لکه های تیره است اما زمانی که زمینه برای جفت‌گیری آنها مساعد می‌شود رنگ‌شان به زرد روشن تغییر می‌کند.» چون موطن اصلی این نوع ملخ مناطق بیابانی قاره آفریقاست، به آن «ملخ صحرایی» هم می‌ گویند.»
وسعت زمین های کشاورزی شهرستان بندرلنگه ۱۵هزار هکتار با تولید سالانه ۲۶هزارو ۸۸۸ تن محصول باغی و زراعی از جمله سبزی و صیفی خارج از فصل، خرما، غلات، نباتات صنعتی و مرکبات است.
بندرلنگه در ۲۴۰کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

در دیدار مشترک خیام‌نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی با نماینده منطقه‌ای فائو، بر معرفی نماینده دائم فائو در تهران برای پیشبرد اهداف کشاورزی تاکید شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت ...
این روزها شاهد اخبار زیادی در خصوص هجوم ملخ‌ها به مزارع و صدمه زدن آن‌ها به محصولات کشاورزی هستیم. با توجه به فرارسیدن فصل گرم ( که فصل برداشت محصول است) این ماجرای ...
مدیر تدوین ضوابط، استانداردها و برنامه‌های کنترل معاونت قرنطینه سازمان حفظ نباتات گفت: فائو امسال در خصوص سوسک حنایی خرما هشدار داده و نیاز است باغداران مراقب این آفت و همچنین مگس میوه ...
مدیر کل دفتر پیش آگاهی و کنترل عوامل خسارت‌زای سازمان حفظ نباتات گفت: روش‌های نوینی در پیش‌آگاهی عوامل خسارت‌زا در کشور در حال توسعه است. این سازمان به دنبال هوشمندسازی پیش‌آگاهی آفات است....
No Thoughts on ملخ های صحرایی مهاجر در بندرلنگه کانون کوبی شدند

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>