پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   استارت آپ ها برای آموزش و مبارزه با آفات انباری کالاهای اساسی راه اندازی شوند
3 بهمن 1397 , ساعت 15:26

استارت آپ ها برای آموزش و مبارزه با آفات انباری کالاهای اساسی راه اندازی شوند

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان این که ۶.۵ میلیون تن گندم و ۴۰۰ هزار تن برنج در انبارها نگهداری می شود، گفت: حفظ نباتات باید دستور العمل های استاندارد نگهداری کالاهای اساسی در استان ها را تدوین و ارایه دهد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان این که ۶.۵ میلیون تن گندم و ۴۰۰ هزار تن برنج در انبارها نگهداری می شود، گفت: حفظ نباتات باید دستور العمل های استاندارد نگهداری کالاهای اساسی در استان ها را تدوین و ارایه دهد.

به گزارش خبر گیاه پزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مهندس یزدان سیف امروز چهارشنبه در دومین روز از سمینار سالانه حفظ نباتات افزود: کارشناسان حفظ نباتات برای جلوگیری از رشد آفات انباری باید تا انتهای زنجیره با ما باشند و برای نگهداری از کالاهای اساسی متناسب با هر استان و اقلیم نسخه ارایه دهند.

وی اظهار داشت: مدیران امروز، مدیران زنجیره غذا هستند و یکی از انتظارات ما این است که به سیلوداران با توجه به افزایش دما و رطوبت، آموزش دهند و تنها با آفات و بیماری ها در مزرعه مبارزه نکنند.

سیف بر کاهش آفات انباری، افزایش کیفیت محصول و نظارت هر چه بیشتر بر محصولات انباری تاکید کرد.

وی پیشنهاد داد که در راستای آموزش و ارایه دستورالعمل های نگهداری کالاهای اساسی در انبارها در اقلیم های مختلف، استارت آپ ها در حوزه حفظ نباتات راه اندازی و فعال شوند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تصریح کرد: ما هم تعهد می کنیم که دستورالعمل ها را در حوزه آفات انباری اجرا کنیم.

وی در عین حال خواستار کاهش استفاده از مواد شیمیایی برای مبارزه با آفات انباری کالاهای اساسی شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که سال گذشته به رغم خشکسالی شدید ۹.۵ میلیون تن خرید تضمینی گندم در کشور صورت گرفت: اذعان داشت: به واسطه فعالیت دست اندرکاران حوزه حفظ نباتات به لحاظ کیفی در حوزه گندم عملکرد مناسبی در برخی متغییرها داشته ایم به طوری که سال گذشته بی نظیر ترین سال در عدم سن زدگی در گندم خریداری شده بود.

سیف ادامه داد: سن زدگی می تواند کیفیت گندم و آرد نانوایی ها را به خطر بیاندازد و این چالش به جامعه هزینه تحمیل می کند.

وی گردش اطلاعات در حوزه خرید تضمینی گندم از طریق سامانه پهنه بندی را اتفاقی خوب در بخش کشاورزی توصیف کرد و گفت: از طریق سامانه خرید تضمینی می توانیم رصد کنیم که چه میزان گندم با چه کیفیتی و چه مقدار افت عملکردی از کدام کشاورز خریداری شده است و این امر به اصلاح رفتار کشاورزان از طریق آموزش کمک خواهد کرد.

سیف افزود: ما برای ارتقای کیفیت خدمات باید گردش اطلاعات را در سامانه پهنه بندی در زمینه خرید تضمینی گندم تکمیل کنیم.

مطالب مرتبط

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، شکل‌گیری نهضت مردمی و ممنوعیت انتقال پاجوش‌ را راهکار اصلی مبارزه با آفت خطرناک سوسک سرخرطومی درختان نخل دانست و گفت: برخی مواقع اعتبار برای مبارزه نیاز نیست ...
اولین نشست همکاری های کشاورزی ایران و هند با حضور مریم جلیلی مقدم سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، خانی نوذری معاون توسعه بازرگانی وزارت جهادکشاورزی و زهرا جلیلی مقدم مدیر کل دفتر امور ...
مدیرکل دفتر پیش‌آگاهی و کنترل عوامل خسارتزای سازمان حفظ نباتات کشور گفت: با همکاری مشترک سازمان حفظ نباتات و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، صدور نسخه گیاهپزشکی الکترونیکی از طریق سامانه ...
دهمین نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی تهران روز دوشنبه یازدهم دی ماه 1402 در محل نمایشگاه های بین المللی ایران مال در تهران آغاز به کار کرد. در مراسم افتتاح ...
No Thoughts on استارت آپ ها برای آموزش و مبارزه با آفات انباری کالاهای اساسی راه اندازی شوند

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>