پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, همدان  »   سم فروشی های فاقد مجوز فعالیت به زودی پلمب می شوند
27 خرداد 1395 , ساعت 10:23

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی همدان:

سم فروشی های فاقد مجوز فعالیت به زودی پلمب می شوند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: سم فروشی های فاقد مجوز فعالیت به زوی پلمپ می شوند.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از هدانا، شهرام پرورش معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی همدان روز چهارشنبه در شورای پدافند غیرعامل ضمن بیان این مطلب که  سم فروشی های فاقد مجوز فعالیت به زودی پلمپ می شوند افزود: یکی از مولفه های تولید محصول سالم، سموم گیاهی هستند که ساماندهی آنها در دستور کار جهادکشاورزی قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: سم فروشی های عضو صنف باید دارای مسئول فنی بوده و هر نوع سمی وارداتی را در سامانه ثبت کرده تا توسط کارشناسان جهادکشاورزی کنترل شود.
وی بیان کرد: تاکنون ۸۰ درصد سم فروشی های موجود در استان ساماندهی شده اند و سم فروشی های فاقد مجوز هم به زودی پلمپ می شوند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی همدان از بالا بودن میزان سموم بی کیفیت هندی و چینی در کشور خبر داد و افزود: با توجه به اثرگذار نبودن این سموم چندین نوبت در مزارع پخش می شد.
پرورش اضافه کرد: به منظور کاهش مصرف سموم و اثرگذاری بهتر دنبال تغییر فرمول تولید سموم هستیم تا شاهد بهبود سموم باشیم.

 

ضرب الاجل جهاد برای عرضه کنندگان کود
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: یک هزار واحد تولید کننده کود در استان فعال هستند که شمار کودهای شیمیایی نسبت به دیگر کودها کمتر است.
پرورش افزود: سازمان جهاد کشاورزی با اجرای طرحی دنبال این است که مواد عرضه شده با برچسب الصاق شده بر روی کود تطابق داشته باشد.
وی افزود: اخطارهای لازم به عرضه کنندگان کود در استان داده شده بنابراین با پایان مهلت تعیین شده در صورت عرضه کودهای آلوده با افراد خاطی برخورد می شود.
وی اظهار کرد: ۸۰ درصد بذر نیز در داخل کشور تولید می شود همچنین بذرهایی که از مبادی رسمی وارد می شوند دارای گواهی قرنطینه و استاندارد هستند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: این استان دارای سه نهالستان است که سعی شده نهال های شناسنامه دار توزیع شوند.
۸۰ درصد سبزی مصرفی همدان از خارج استان تامین می شود
پرورش گفت: برای تولید مواد غذایی بویژه محصولات کشاورزی در سال ۸۷ دورنمایی برای استان در مجموعه های مختلف ترسیم شد که به علت بروکراسی اداری اجرای این طرح مشمول زمان شد.
وی افزود: بررسیها گویای این است که در پنج شهرستان کبودرآهنگ، بهار، اسدآباد، رزن و فامنین مشکل تولید سبزی با آب فاضلاب وجود ندارد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی همدان افزود: سبزی در ۱۸۸.۳ هکتار از اراضی شهرستان همدان کشت می شود که ۷۹ هکتار از آب سالم و ۱۰۹ هکتار از آب فاضلاب استفاده می کنند.
پرورش افزود: ۵۰ درصد از ۳۵ هکتار اراضی زیر کشت سبزی شهرستان نهاوند از فاضلاب برای آبیاری استفاده می کنند.
وی اظهار کرد: ۱۲۱ هکتار از راضی ملایر سبزی کشت می شود که با توجه به نصب لوله و هدایت نهر آب فاضلاب به مکان دیگر، مشکل این شهرستان رفع شده و هم اینک ۹۳ درصد از آب سالم استفاده می کنند.
پرورش درباره وضعیت شهرستان تویسرکان نیز گفت: ۹۲ درصد از اراضی زیر کشت سبزی نهاوند با آب سالم آبیاری می شود.
وی گفت: در این راستا با شناسایی سبزی کاران برای آنها دوره های آموزشی برگزار شده و ضررهای اینگونه آبیاری حتی برای کشاورزان و فعالان در اینگونه مزارع مطرح شد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی همدان تاکید کرد: هرساله ۱۶ هزار تن سبزی معادل ۲۰ درصد مصرف استان در همدان تولید می شود و مابقی از خارج استان وارد می شود.
پرورش بیان کرد: با توجه به قرار نگرفتن مزارع سبزی همدان در مسیر پساب کارخانه ها، طبق آزمایشهای صورت گرفته آلودگی ناشی از فلزات سنگین در سبزیها مشاهده نشده است.
وی خرد بودن اراضی و ضرورت هماهنگی با تمامی بهره برداران، دسترسی نداشتن به آب سالم، ورود آبهای آلوده به قنوات و مسیرهای آبرسانی، فصلی بودن رودخانه ها، نبود اراضی با مجوز برداشت آب و همکاری نکرده بهره بردارن بخصوص آنهایی که زمین را اجاره کرده اند از عمده مشکلات است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی همدان تاکید کرد: با این وجود به کشاورزان تولید کننده سبزیهای آلوده تذکر کتبی داده شده است.
پرورش اضافه کرد: جهاد کشاورزی از ارائه هر گونه خدمات و نهادهای کشاورزی به کشاورزان تولید کننده سبزی آلوده ممانعت می کنند.
وی با ذکر اینکه مزارع آلوده شناسایی شده اند اظهار کرد: بهره بردارن تولید کننده محصولات ناسالم به معاونت بهداشتی برای پیگیری قضایی معرفی شدند.

 

لینک کوتاه: http://goo.gl/xq1Ypo

منبع: هدانا

مطالب مرتبط

قرص سمی برنج با ترکیب فسفید آلومینیوم، هیچ‌گونه مجوز توزیع ندارد و فروش آن پیگرد قانونی دارد. معاون رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: توزیع و خرید و ...
بیش از ۹۰ فروشندگی عرضه نهاده‌های کشاورزی در قائم شهر پایش شد. مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر با اشاره به پایش ۹۶ فروشگاه سموم نباتی کشاورزی در این شهرستان، گفت: ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: کارگاه تولید و بسته بندی سم و کود غیرمجاز به دستور مقام قضایی در شهرستان شیراز پلمب شد. جاوید عباسی افزود: از ...
رئیس سازمان حفظ نباتات در نشست اتاق کرمان، از برنامه اساسی برای مدیریت سیاه‌بازار حاکم بر آفت‌کش‌ها خبر داد که تعدد سم فروشی‌ها را نیز به‌عنوان یک مسئله مهم مدنظر قرار خواهد داد....
No Thoughts on سم فروشی های فاقد مجوز فعالیت به زودی پلمب می شوند

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>