پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, فارس  »   ملخ‌های دریایی وارد فارس شدند/ استان به حالت آماده‌باش درآمد
14 بهمن 1397 , ساعت 15:08

ملخ‌های دریایی وارد فارس شدند/ استان به حالت آماده‌باش درآمد

با توجه به مشاهده ملخ صحرایی(دریایی) به صورت انفرادی در شهرستان‌های جنوبی استان فارس، احتمال هجوم آن‌ها به مزارع استان به خصوص شهرستان‌های جنوبی، به‌طور ویژه در شهرستان های مرزی مانند: لار، لامرد، مهر، خنج، گراش، کازرون، زرین دشت و داراب وجود دارد. بنابراین استان فارس تا اطلاع ثانویه به حالت آماده باش درآمده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس عنوان کرد: کانون‌های دائمی ملخ دریایی در کشورهای آفریقا، عربستان سعودی، هندوستان و پاکستان است. با توجه به اینکه کانون کوبی خوبی توسط عربستان انجام نشد است؛ بنابراین باید هر لحظه به صورت آماده باش باشیم.

محمد مهدی قاسمی گفت: تا به امروز ملخ دریایی در مناطق یک هکتاری و یا به صورت انفرادی در مناطق جنوبی استان فارس مانند مهر و لامرد دیده شده است. با توجه به تدابیر اتخاذ شده در صورت مشاهده دستجات ملخ دریایی این استان آمادگی لازم را برای مقابله با آنها را دارد.

وی با اشاره به وسعت بالای زمین‌های کشاورزی در استان فارس گفت: به محض رؤیت ملخ دریایی در استان‌های جنوبی مانند بوشهر و هرمزگان که با استان فارس هم مرز هستند؛ بلافاصله کمیته بحران سازمان جهاد کشاورزی تشکیل و تمهیدات لازم بر اساس دستورالعمل‌های مبارزه، اندیشیده شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ادامه داد: ستاد بحران استان و شهرستان‌ها تشکیل شده است و روزانه تیم‌های مختلفی بابت پایش ملخ‌های دریایی شهر به شهر در حال رصد هستند.

قاسمی با اشاره به تمهیدات استان فارس برای مقابله با ملخ دریایی، اظهار کرد: تا به امروز ۲ تن سم دسیس، به همراه ۳ دستگاه تانکر دو هزار لیتری چرخ‌دار و دو دستگاه ULV پاش و ۲ فروند هواپیمای سم‌پاش از سوی سازمان حفظ نباتات کشور جهت مبارزه با ملخ صحرایی (دریایی) در استان فارس اختصاص داده شده است.

وی از انتقال هواپیمای سم‌پاش به استان هرمزگان خبر داد و گفت: با توجه به طغیان ملخ دریایی در بندر نخیلو استان هرمزگان،‌ طی هماهنگی‌های صورت گرفته مقرر شده هواپیمای سم‌پاش استان فارس دامنه‌ها و تپه‌های بندر نخیلوه را سم‌پاشی کند.

خبرگزاری ایلنا

مطالب مرتبط

عملیات کانون یابی و کانون کوبی ملخ مراکشی در سطح ۵۰۰ هکتار از باغهای پسته شمال غرب شهرستان زرند آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صداو سیمای مرکز کرمان ، مدیر ...
این روزها شاهد اخبار زیادی در خصوص هجوم ملخ‌ها به مزارع و صدمه زدن آن‌ها به محصولات کشاورزی هستیم. با توجه به فرارسیدن فصل گرم ( که فصل برداشت محصول است) این ماجرای ...
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فلارد گفت: مزارع روستا‌های ابواسحاق شهرستان فلارد مورد هجوم یک گروه بزرگ چند ده هزار تایی از ملخ‌های مهاجر مراکشی قرار گرفتند که از سمت مراتع شهرستان سمیرم ...
ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار راه و سادات آباد سمیرم حمله کردند. مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: هجوم ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار ...
No Thoughts on ملخ‌های دریایی وارد فارس شدند/ استان به حالت آماده‌باش درآمد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>