پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, فارس  »   2 تن سم برای مقابله با ملخ صحرایی در فارس اختصاص یافت
11 بهمن 1397 , ساعت 17:47

۲ تن سم برای مقابله با ملخ صحرایی در فارس اختصاص یافت

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: بیش از 2 تن سم دسیس (Decis) از سوی سازمان حفظ نباتات کشور برای از بین بردن ملخ صحرایی (دریایی) در شهرستان های جنوبی فارس، اختصاص یافت.

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: بیش از ۲ تن سم دسیس (Decis) از سوی سازمان حفظ نباتات کشور برای از بین بردن ملخ صحرایی (دریایی) در شهرستان های جنوبی فارس، اختصاص یافت.

علیرضا واحدی پوراضافه کرد: همچنین از سوی سازمان یاد شده به همراه این میزان سم، دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز سمپاشی، شامل سه دستگاه سمپاش ۲ هزار لیتری چرخدار و ۲ دستگاه سمپاش ULV ارسال شده که دوازدهم بهمن ماه جاری در پایگاه مرکزی مبارزه با ملخ در شهرستان لامرد تخلیه می‌شود.
سم دسیس، حشره کشی بسیار قوی است که همه حشرات گیاهان و درختان را از بین می برد.
دستگاه سمپاش ULV با کاستن از قُطر ذرات سم و پرتاب مناسب آن، عملیات ضد عفونی محیط را از جمله درختان با سرعت و دقت قابل قبولی انجام می دهد.
وی اضافه کرد: با توجه به مشاهده دسته های ملخ صحرایی (دریایی) در استان های جنوبی و شهرستان های جنوبی استان فارس و احتمال هجوم آنها به مزارع این استان، از کشاورزان و شهروندان درخواست می کنیم در صورت مشاهده این آفت در دسته های کوچک و یا بزرگ در مناطق روستایی و بیابانی، از طریق شماره تلفن ۱۳۱مراتب را به سازمان جهاد کشاورزی اطلاع دهند.
ملخ صحرایی (دریایی) حشره ای بزرگ به طول پنج تا هشت سانتی متر، به رنگ قهوه‌ای است که لکه‌های تیره روی بال‌های آن قرار دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس هم امروز (یازدهم بهمن) با اشاره به مشاهده دسته های ملخ های صحرایی (دریایی) در شهرستان مُهر در جنوب این استان و برخی مناطق ساحلی خلیج فارس، گفت: اقدام های لازم برای مقابله با این آفت محصولات کشاورزی صورت گرفته است.
محمدمهدی قاسمی تاکید کرد: کانون اصلی این ملخ ها در کشورهای سودان و عربستان است و احتمال می دهیم در کانون اصلی این آفت، اقدامات پیشگیرانه صورت نگرفته باشد.
به گفته وی، در برخی استان های جنوبی کشور این آفت دیده شده اما در استان فارس تاکنون در شهرستان مُهر مشاهده شده و اقدام های لازم برای مقابله با آن در قالب سمپاشی صورت گرفته است.
همچنین اداره جهاد کشاورزی شهرستان مُهر نیز با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به گزارش سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) مبنی بر شروع عملیات مبارزه علیه ملخ صحرایی در کشورهای عربستان، عمان و امارات و ورود این آفت از مرزهای حاشیه خلیج فارس و دریای عمان، از کشاورزان، دامداران و عموم مردم استان های فارس، هرمزگان و استان‌های همجوار تقاضا داریم که در صورت مشاهده این ملخ، مراتب را به سرعت به جهاد کشاورزی گزارش دهند.
شهرستان های لامرد و مُهر به ترتیب در فاصله ۳۶۵ و ۳۳۰ کیلومتری جنوب شیراز واقع شده اند.

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد استنشاق گروهی از حشره کش‌ها به نام پیرتروئید‌ها می‌تواند خطر ابتلا به اختلالات رشد عصبی را افزایش دهد. این مواد به طور خاص می‌توانند عامل ایجاد اوتیسم ...
تولید و تدارک آفت کش دلتامترین از سال 1399 ممنوع شد. به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از روابط عمومی سازمان حفظ نباتات کشور، معاونت کنترل آفات این سازمان اعلام ...
No Thoughts on ۲ تن سم برای مقابله با ملخ صحرایی در فارس اختصاص یافت

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>