پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, هرمزگان  »   ۲ فروند هواپیمای سمپاش برای مبارزه با ملخ ها به لاوان اعزام شد
15 بهمن 1397 , ساعت 16:56

۲ فروند هواپیمای سمپاش برای مبارزه با ملخ ها به لاوان اعزام شد

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی هرمزگان از فرود دو فروند هواپیمای سمپاش در جزیره لاوان برای مبارزه با ملخ های صحرایی در بندرلنگه خبر داد.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی هرمزگان از فرود دو فروند هواپیمای سمپاش در جزیره لاوان برای مبارزه با ملخ های صحرایی در بندرلنگه خبر داد.

حمید دولتی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا کنون در بیش از یک هزار و ۷۹۰هکتار از اراضی بندرلنگه با استفاده ار سمپاش های یو ال وی پاش (ULV) مبارزه با ملخ های صحرایی صورت گرفته است.

وی افزود: طی امروز نیز یک کانون جدید شناسایی و در سطح ۵۰۰هکتار مبارزه انجام شده و دو فروند هواپیمای سم پاش جهت استفاده در مسیرهای صعب العبور امروز وارد لاوان شدند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با بیان اینکه این ملخ‌ها از بیابان‌های عربستان وارد کشور شده اند و نوعی حشره مهاجم و خطرناک محسوب می شوند، گفت: خوشبختانه مبارزه شیمیایی با ملخ ها از نخستین محل استراحت این حشره مهاجم در شهرستان آغاز شده است و تاکنون خسارتی به مزارع وارد نشده است.

دولتی،تصریح کرد: در راستای مبارزه جدی با دسته جات ملخ و پیشگیری از نفوذ آن ها به دیگر نقاط کشور، دستورات لازم از سوی استاندار هرمزگان صادر شده است و تیم های مختلف مدیریت حفظ نباتات از مناطق آلوده بازدید و راهکارهای لازم را برای تسهیل امور به مدیریت های شهرستان ها ابلاغ کرده اند.

خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط

این روزها شاهد اخبار زیادی در خصوص هجوم ملخ‌ها به مزارع و صدمه زدن آن‌ها به محصولات کشاورزی هستیم. با توجه به فرارسیدن فصل گرم ( که فصل برداشت محصول است) این ماجرای ...
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: محلول‌پاشی جنگل‌های ارسباران با هواپیمای سبک امروز، جمعه از منطقه عمومی مقیاس جدید در شهرستان کلیبر آغاز شد. به نقل از ایرنا، ...
مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات سطح مبارزه با ملخ صحرایی در سال زراعی جاری را یک میلیون هکتار پیش بینی کرد و گفت: از آبان ماه امسال ...
پشتیبانی تحقیقاتی آزمایشگاه های مستقر در  دانشگاه شریف و تعامل با پژوهشکده های کشاورزی، در یک شرکت مستقر در مرکز رشد فناوری های پیشرفته دانشگاه شریف منجر به خلاقیت هایی در رفع نیاز ...
No Thoughts on ۲ فروند هواپیمای سمپاش برای مبارزه با ملخ ها به لاوان اعزام شد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>