پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, بوشهر  »   اتخاذ تمهیدات لازم برای مقابله با ملخ‌های صحرایی در بوشهر
15 بهمن 1397 , ساعت 18:19

اتخاذ تمهیدات لازم برای مقابله با ملخ‌های صحرایی در بوشهر

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهرگفت: وجود ملخ های صحرایی در استان بوشهر تاکنون نگران کننده نبوده است اما تمهیدات لازم برای مقابله با آنها اتخاذ شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهرگفت: وجود ملخ های صحرایی در استان بوشهر تاکنون نگران کننده نبوده است اما تمهیدات لازم برای مقابله با آنها اتخاذ شده است.

خسرو عمرانی بیان کرد: با توجه به حمله ملخ‌های صحرایی به کشورهای همسایه مانند امارات متحده عربی، عمان و عربستان و ورود آنها به بخش‌هایی از استان بوشهر و استان‌های فارس و هرمزگان اقدامات لازم برای پیشگیری از وقوع بحران در حال انجام است.

وی با اشاره به تشکیل گروه‌هایی برای ردیابی ملخ‌ها در استان گفت: دستگاه‌های ریاب در اختیار این گروه‌ها قرار گرفته و با هماهنگی‌های انجام شده با سازمان حفظ نباتات کشور، پایش و ردیابی مداوم ملخ‌ها در حال انجام است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه ملخ‌ها در مناطقی از گناوه تا دیر به صورت محدود دیده شده‌اند تصریح کرد: تعداد آنها به اندازه‌ای نبوده است که نیاز به مقابله باشد اما تمهیدات لازم برای سم‌پاشی و مقابله با آنها در صورت نیاز اندیشیده شده است.

وی همچنین از مردم خواست در صورت مشاهده ملخ‌ها در جمعیت زیاد در یک منطقه، جهاد کشاورزی را مطلع کنند تا اقدامات لازم برای از بین بردن آنها انجام شود.

خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط

عملیات کانون یابی و کانون کوبی ملخ مراکشی در سطح ۵۰۰ هکتار از باغهای پسته شمال غرب شهرستان زرند آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صداو سیمای مرکز کرمان ، مدیر ...
این روزها شاهد اخبار زیادی در خصوص هجوم ملخ‌ها به مزارع و صدمه زدن آن‌ها به محصولات کشاورزی هستیم. با توجه به فرارسیدن فصل گرم ( که فصل برداشت محصول است) این ماجرای ...
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فلارد گفت: مزارع روستا‌های ابواسحاق شهرستان فلارد مورد هجوم یک گروه بزرگ چند ده هزار تایی از ملخ‌های مهاجر مراکشی قرار گرفتند که از سمت مراتع شهرستان سمیرم ...
ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار راه و سادات آباد سمیرم حمله کردند. مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: هجوم ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار ...
No Thoughts on اتخاذ تمهیدات لازم برای مقابله با ملخ‌های صحرایی در بوشهر

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>