گروه های ردیاب ملخ صحرایی در بوشهر مستقر شدند

ملخ ها

چاپ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی بوشهر گفت: در پی دریافت گزارش هایی مبنی بر وجود ملخ های صحرایی در استان های ساحلی همجوار گروه های ردیاب این حشره از دو هفته پیش در سواحل این استان با تمرکز بر بخش جنوبی مستقر شدند

محمدتقی منوچهری روز دوشنبه در جمع مدیران دستگاه های اجرایی استان بوشهر افزود: به طور تقریبی همه شهرستان های مرزی درگیر این پدیده هستند که بیشتر از سمت استان هرمزگان به سمت استان های همجموار پخش شده است.
وی بیان کرد: شدت حضور ملخ های صحرایی در شهرستان های ساحلی استان بوشهر به شدت استان هرمزگان نیست.
منوچهری ادامه داد: برای مقابله احتمالی با این پدیده یک فروند هواپیمای (ویژه سمپاشی) در فرودگاه شرکت نفت بهرگان شهرستان دیلم استقرار یافته است.
منوچهری اظهار داشت: فرایند تامین سوخت این هواپیما در حال انجام و یک هزار و ۸۰۰ لیتر سم مورد نیاز نیز تامین شده است.
منوچهری ادامه داد: ۲ دستگاه خودرو ویژه سمپاشی پشت وانتی نیز تهیه شده که این دستگاه ها بهترین راه مبارزه شیمیایی با ملخ های صحرایی محسوب می شود.
وی اظهار داشت: در مجموع استان بوشهر برای سمپاشی ملخ های صحرایی به ۱۵ خودرو وانت صحرایی و ۹ دستگاه سمپاش «یو ال وی » نیاز دارد.
منوچهری افزود: برای مقابله با ملخ های صحرایی برای هر شهرستان ۱۰ اکیپ پنج نفره پیش بینی شده است.
وی اضافه کرد: مجموع اعتبار مورد نیاز برای سمپاشی ملخ های صحرایی در استان بوشهر ۱۰ میلیارد ریال است که انتظار داریم تامین شود.
منوچهری ادامه داد: باید از ظرفیت همه دستگاه های اجرایی استان بوشهر استفاده شود و بیشترین نیاز ما نیروی انسانی و خودرو است.
وی اظهارداشت: چنانچه مبارزه با جمعیت کنونی بخوبی صورت نگیرد در آینده نزدیک احتمال وقوع شرایط بحرانی وجود دارد.
منوچهری اظهار داشت: اوج فعالیت مبارزه با ملخ های صحرایی باید پس از تخم ریزی آنها باشد تا با تاثیرگذاری بیشتری همراه شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: با توجه به خسارت های سمپاشی هوایی برای محیط زیست انتظار است این گزینه در مرحله آخر مقابله با ملخ های صحرایی باشد.
فرهاد قلی نژاد اظهار داشت: در ارتباط با نوع سم مورد استفاده برای مقابله نیز باید هماهنگی لازم صورت گیرد تا از سم متناسب با استانداردهای موردنیاز استفاده شود.