جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, استان ها, قزوین  »   خسارت آفت مگس زیتون در قزوین کاهش یافت
14 بهمن 1397 , ساعت 13:53

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین:

خسارت آفت مگس زیتون در قزوین کاهش یافت

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: در چند سال گذشته افت مگس زیتون مشکلاتی برای کشاورزان ایجاد کرده بود که امسال با مدیریت خوب کشاورزان کمترین خسارت را در آفت مگس متحمل شدیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: در چند سال گذشته افت مگس زیتون مشکلاتی برای کشاورزان ایجاد کرده بود که امسال با مدیریت خوب کشاورزان کمترین خسارت را در آفت مگس متحمل شدیم.

فاطمه خمسه روز یکشنبه در سمینار بین المللی مدیریت باغات زیتون که با حضور مدرسان دفتر بین المللی زیتون از کشور اسپانیا و مدیران و کارشناسان زیتون ۱۸ استان کشور در مرکز آموزش جهاد کشاورزی برگزار شد اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۹۳۰۰ هکتار باغ زیتون در استان قزوین وجود دارد که با مدیریت مناسب و کشت گونه ها ی جدید این استان از نظر عملکرد رتبه اول زیتون کشور را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی در چند سال گذشته آفت مگس زیتون مشکلاتی را برای کشاورزان ایجاد کرده که امسال با مدیریت خوب کشاورزان و جهاد کشاورزی کمترین خسارت را در افت مگس زیتون داشتیم.

خمسه قزوین

خمسه گفت : جوان سازی باغات زیتون طارم سفلی از اولویت این سازمان است که بایستی اعتبار لازم برای اجرای این طرح تامین کرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین موضوع کمی آبی را ازدغدغه های اصلی باغداران این منطقه برشمرد و افزود : بحث کم آبی در باغات زیتون مشکلاتی را برای کشاورزان ایجاد کرده است که در صدد هستیم با انتقال آب از شاهرود و اجرای سیستم های نوین آبیاری این مشکل را حل کنیم.

وی تولید روغن و تامین نیاز داخلی این محصول از دانه های روغنی و زیتون را از اولویت های جهادکشاورزی برشمرد و گفت : تولید روغن در کشور از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی است که می طلبد با توجه به وضعیت موجود برنامه ریزی لازم برای تولید روغن صورت گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت : استان قزوین با کمتر از یک درصد از خاک کشو ر ۴ درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می کند.

به گفته وی دشت قزوین بسیار حاصلخیر و شبکه انتقال آب دشت قزوین بیش از ۶۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان را تحت پوشش قرار می دهد.

خمسه گفت : استان قزوین در زمینه تولید غلات و محصولات زراعی جز هشت استان برتر کشور است.

وی تاکید کرد همچنین استان قزوین در زمینه تولید محصولات باغی انگور رتبه دوم، کشمش رتبه اول، زغال اخته رتبه اول و فندوق رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

سمینار بین المللی مدیریت باغات زیتون
خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط

طرح مبارزه با افت مگس زیتون در باغات طارم اجرا می‌شود. به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، آفت مگس زیتون طی چند سال اخیر خسارات زیادی به محصولات زیتون وارد ...
محققان یکی از شرکتهای دانش‌بنیان موفق به ساخت دستگاه تله مگس زیتون شدند که دستگاهی تلفیقی از همه روش‌های مبارزه با آفت زیتون است و آسیب زیست محیطی در پی ندارد و دو ...
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در بازدید از باغ‌های زیتون رودبار گفت: استان گیلان با ۹ هزار هکتار باغ زیتون مقام نخست کشور را دارد و باید باغ‌های زیتون در کشور شناسنامه دار ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: خسارت مگس میوه زیتون با مبارزه گسترده و به موقع علیه این آفت امسال در باغ های این محصول در استان به زیر یک درصد ...
No Thoughts on خسارت آفت مگس زیتون در قزوین کاهش یافت

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>