پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, خوزستان  »   جهاد کشاورزی شوش نسبت به ورود ملخ دریایی هشدار داد
16 بهمن 1397 , ساعت 10:17

جهاد کشاورزی شوش نسبت به ورود ملخ دریایی هشدار داد

مدیر جهاد کشاورزی شوش با هشدار نسبت به ورود ملخ دریایی(صحرایی) به مزارع این شهرستان گفت: این حشره در مزارع شهرستان های همجوار مشاهده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شوش با هشدار نسبت به ورود ملخ دریایی(صحرایی) به مزارع این شهرستان گفت: این حشره در مزارع شهرستان های همجوار مشاهده شده است.

علیرضا ملک زاده روز سه شنبه از مردم، کشاورزان، دامداران، دهیاران و انجمن های مردم نهاد خواست درصورت مشاهده ملخ دریایی، مراتب را در اسرع وقت به جهادکشاورزی شوش اطلاع دهند.
وی گفت: تیم هایی از کارشناسان جهاد کشاورزی به صورت میدانی در حال پایش و ردیابی ملخ در سطح شهرستان هستند که تاکنون موردی مشاهده نشده است.
مدیر جهاد کشاورزی شوش افزود: این آفت یکی مخرب ‌ترین آفت ‌های محصول کشاورزی و باغی است که هجوم آن‌ می ‌تواند خسارت شدیدی به محصولات کشاورزی وارد کند.
وی اظهار داشت: این نوع ملخ از محصولات زراعی، باغی، نیشکر، گیاهان و تنه درختان تغذیه می ‌کند.
به گزارش ایرنا، ملخ دریایی یکی از مضرترین انواع ملخ ها است که بومی ایران نیست و در عربستان به نام ملخ صحرایی یا بیابانی شناخته می شود؛ چون معمولا با پرواز از روی خلیج فارس خود را به ایران می رساند به همین علت در ایران به آن ملخ دریایی می گویند.
ملخ دریایی قدرت پرواز بسیار زیادی دارد و خسارت آن در حالت تهاجمی بسیار زیاد است؛ دسته های پیاده ملخ ها و ملخ های بالدار هرگونه سبزی از علوفه، غلات، صیفی جات، درختان و حتی علف های هرز را از بین می برند.
این ملخ ها به طول پنج تا هشت سانتیمتر به رنگ قهوه ‌ای هستند و لکه ‌های تیره روی بال ‌های خود دارند.

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

عملیات کانون یابی و کانون کوبی ملخ مراکشی در سطح ۵۰۰ هکتار از باغهای پسته شمال غرب شهرستان زرند آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صداو سیمای مرکز کرمان ، مدیر ...
این روزها شاهد اخبار زیادی در خصوص هجوم ملخ‌ها به مزارع و صدمه زدن آن‌ها به محصولات کشاورزی هستیم. با توجه به فرارسیدن فصل گرم ( که فصل برداشت محصول است) این ماجرای ...
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فلارد گفت: مزارع روستا‌های ابواسحاق شهرستان فلارد مورد هجوم یک گروه بزرگ چند ده هزار تایی از ملخ‌های مهاجر مراکشی قرار گرفتند که از سمت مراتع شهرستان سمیرم ...
ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار راه و سادات آباد سمیرم حمله کردند. مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: هجوم ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار ...
No Thoughts on جهاد کشاورزی شوش نسبت به ورود ملخ دریایی هشدار داد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>