پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, لرستان  »   سوزاندن بقایای گیاهان آلودگی هوای بروجرد را تشدید کرده است
29 خرداد 1395 , ساعت 13:36

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد:

سوزاندن بقایای گیاهان آلودگی هوای بروجرد را تشدید کرده است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد با اشاره به بروز پدیده گرد و غبار در این شهرستان گفت: سوزاندن بقایای گیاهان بعد از برداشت محصول کشاورزی، آلودگی هوا را تشدید کرده است.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از ایرنا، مصطفی مصطفی وند رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد با بیان این مطلب که سوزاندن بقایای گیاهان آلودگی هوای بروجرد را تشدید کرده است افزود: متاسفانه از ابتدای امسال شاهد افزایش آمار آتش سوزی در باغات، فضای سبز و اراضی کشاورزی شهرستان بروجرد بوده ایم.
وی اضافه کرد: متاسفانه کشاورزان زمین کشاورزی خود براساس یک دیدگاه سنتی و اشتباه بعد از برداشت محصول با هدف از بین بردن بذر گیاهان هرز و بهبود رویش محصولات در کشت های بعدی آتش می زنند که این دیدگاه کاملا اشتباه است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد گفت: سوزاندن اراضی باعث تغییر بافت خاک، از بین رفتن میکروارگانیسم های خاک و تشدید آلودگی هوا به ویژه در روزهای آلوده می شود.
وی افزود: متاسفانه برخی از شهروندان برای جلوگیری از لانه گزینی جانوارن موذی و حشرات اقدام به سوزاندن علف های هرز اطراف منزل می کنند و برخی دیگر زباله های خود را آتش می زنند.
مصطفی وند به سوزاندن لاستیک های فرسوده خودروها به منظور استفاده از سیم های درون آنها اشاره کرد و گفت: در حاشیه شهر اینگونه آتش سوزی ها به وفور دیده می شود که آلودگی هوا را دوچندان می کنند.
وی تاکید کرد: دود ناشی از آتش به ذرات معلق در هوا چسبیده و باعث سنگینی و ریزش هرچه بیشتر ریزگردها به اراضی کشاورزی و سطح آبها می شود و دوباره به چرخه غذایی خودمان باز می گردد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد افزود: اداره جهاد کشاورزی باید با اقدامات ترویجی لازم از اقدامات سنتی در اراضی کشاورزی جلوگیری کند و با کشاورزانی که اقدام به سوزاندن کاه و کلش و ضایعات اراضی خود می کنند برخورد نماید.
وی کاهش آلودگی هوا را نیازمند مشارکت همگانی مردم دانست و گفت: همه اقشار جامعه به نوعی در آلودگی هوا نقش دارند لذا رسانه ها باید در راستای فرهنگ سازی عمومی تلاش کنند.
از ابتدای سال جاری تاکنون چندین مورد آتش سوزی گسترده در باغات و اراضی کشاورزی بروجرد رخ داده است که آتش سوزی باغ حافظی یکی از این موارد بود.
با توجه به حاکم شدن پدیده ریزگردها، آتش سوزی های متعدد باعث تشدید آلودگی هوای بروجرد شده است.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/ShlqVz

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

عوامل سوزاندن بقایای کشاورزی در استان فارس با برخورد قضایی مواجه خواهند شد. مدیرکل محیط زیست استان فارس گفت: با گذشت نزدیک به ۳ سال از تصویب ماده ۲۰ "قانون ...
فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین گفت: آتش زدن بقایای محصول در یک مزرعه سبب شد افزون بر 400 هکتار از اراضی کشاورزی مجاور در روستای هفت آسیاب این شهرستان در آتش بسوزند....
رئیس کل دادگستری گلستان از دادستان‌ها خواسته، در نشست‌هایی با فرمانداران، مسئولان جهاد کشاورزی محیط زیست، منابع طبیعی و دهیاران از آنان بخواهند برای پیشگیری از آتش زدن بقایای گیاهی از هم‌اکنون ...
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: آتش زدن بقایای محصول در زمین های زراعی از نظر سازمان جهاد کشاورزی جرم محسوب می شود و باید با آموزش و آگاهی بخشی به کشاورزان از ...
No Thoughts on سوزاندن بقایای گیاهان آلودگی هوای بروجرد را تشدید کرده است

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>