پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, یزد  »   گزارشی از ورود ملخ‌های صحرایی به استان یزد داده نشده است
16 بهمن 1397 , ساعت 17:31

گزارشی از ورود ملخ‌های صحرایی به استان یزد داده نشده است

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: تا این لحظه گزارشی از ورود ملخ های صحرایی به این استان و آسیب به مزارع و باغ ها اعلام نشده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: تا این لحظه گزارشی از ورود ملخ های صحرایی به این استان و آسیب به مزارع و باغ ها اعلام نشده است.

مرتضی فتاحی روز سه شنبه اظهار داشت: تنها محدوده های بازی که احتمال آسیب توسط ملخ های صحرایی در یزد دارد ، گلخانه هاست و سایر بخش در خزان قرار دارند.
وی افزود: با این وجود، آمادگی برای سمپاشی مزارع وجود دارد ولی از کشاورزان و مردم درخواست داریم به محض مشاهده دسته‌های این ملخ‌ها ، موضوع را سریعاً به جهاد کشاورزی اطلاع دهند.
ملخ‌های صحرایی که از مضرترین انواع ملخ‌ها هستند، در دسته‌های چند صد هزار تایی، میهمان ناخوانده استان‌هایی چون فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، خوزستان و سیستان و بلوچستان شده‌اند و در سر راه خود هرگونه سرسبزی را که می‌بینند هجوم می‌برند، می‌خورند و پیشروی می‌کنند.
معمولاً این ملخ‌ها از سوی صحرای آفریقا روانه شبه جزیره عربستان می‌شوند و مواقعی که کنترل نشوند راهی کشور ما می‌شوند؛ امسال هم متأسفانه کشورهای واقع در این منطقه در مهار این آفت موفق نبوده‌اند.
زمین‌های قابل‌کشت استان ۱۷۰ هزار هکتار است که در حال حاضر به دلیل تداوم ۲ دهه پدیده خشکسالی ، کاهش بارندگی و طرح توسعه کشت گیاهان کم آبخواه ، ۱۱۶ هزار هکتار آن کشت می‌شود.
سالانه افزون بر یک‌میلیون و ۶۲۰ هزار تن انواع محصول کشاورزی و دامی به همت ۷۶ هزار بهره‌بردار در این حوزه تولید می‌شود که شامل ۷۹۰ هزار تن محصول زراعی و باغی و ۴۶۰ هزار تن محصول گلخانه‌ای و ۳۸۰ هزار تن محصول دامی است.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال ۱۳۹۵، یک‌میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

عملیات کانون یابی و کانون کوبی ملخ مراکشی در سطح ۵۰۰ هکتار از باغهای پسته شمال غرب شهرستان زرند آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صداو سیمای مرکز کرمان ، مدیر ...
این روزها شاهد اخبار زیادی در خصوص هجوم ملخ‌ها به مزارع و صدمه زدن آن‌ها به محصولات کشاورزی هستیم. با توجه به فرارسیدن فصل گرم ( که فصل برداشت محصول است) این ماجرای ...
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فلارد گفت: مزارع روستا‌های ابواسحاق شهرستان فلارد مورد هجوم یک گروه بزرگ چند ده هزار تایی از ملخ‌های مهاجر مراکشی قرار گرفتند که از سمت مراتع شهرستان سمیرم ...
ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار راه و سادات آباد سمیرم حمله کردند. مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: هجوم ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار ...
No Thoughts on گزارشی از ورود ملخ‌های صحرایی به استان یزد داده نشده است

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>