۶ هواپیمای سمپاش برای مقابله با ملخ های صحرایی آماده است

سمپاشی هوایی

چاپ

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: برای مقابله با هجوم ملخ‌های صحرایی ۶ فروند هواپیمای سمپاش در استان‌‌های مسیر این آفت آماده باش است.

محمد رضا درگاهی روز چهارشنبه در نشست با استاندار بوشهر افزود: ۲ فروند هواپیمای سمپاش درهرمزگان، ۲ فروند درخوزستان و ۲ فروند نیز در استان های بوشهر و فارس برای مقابله با هجوم ملخ‌های صحرایی مستقر هستند.
وی اضافه کرد: هم اکنون عملیات سمپاشی هوایی در استان هرمزگان علیه ملخ‌های صحرایی آغاز شده است.
درگاهی یادآور شد: در مسیر هجوم ملخ‌های صحرایی همه فضای سبز، اراضی کشاورزی و نباتات گیاهی خسارت می‌بیند که باید از هم اکنون کانون‌های تخم ریزی و تولید ملخ سم پاشی و نابود شود.
وی اظهارداشت: آفت کش‌های مورد نیاز برای مقابله با این آفت تامین و در استان های درگیر توزیع شده است.
استاندار بوشهر گفت: برای مقابله با ملخ های صحرایی علاوه بر آماده باش بودن مسئولان، امکانات و تجهیزات مورد نیاز این استان فراهم شده است.
عبدالکریم گراوند افزود: در این ارتباط شناسایی کانون‌های تخم‌ریزی ملخ‌های صحرایی و سمپاشی آنها مورد توجه ویژه قرار دارد.
وی بیان کرد: برای آسایش خاطر مردم و بویژه کشاورزان استان بوشهر تلاش می کنیم تا در هجوم ملخ های صحرایی مشکلی دامنگیر کشاورزان نشود.
استاندار بوشهر افزود: در این ارتباط هر نوع کمکی در زمینه مبارزه با ملخ‌های صحرایی لازم باشد در استان مورد توجه قرار گرفته است.
گراوند ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی نیز از امکانات و تجهیزات مطلوبی در این عرصه برخوردار است که این ظرفیت بخوبی در اختیار استان قرار گرفته است.
وی بیان کرد: در موضوع مقابله با ملخ های صحرایی اقدام های خوب و آگاهی بخشی به موقع جهاد کشاورزی و سازمان حفظ نباتات قابل تقدیر است.
گراوند افزود: در این زمینه هشدارهای لازم نیز به کشاورزان و بهره ‌برداران ارائه شده و در این ارتباط آمادگی لازم برای مدیریت و مقابله با این آفت به طور کامل وجود دارد.