جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, ایران, بوشهر  »   6 هواپیمای سمپاش برای مقابله با ملخ های صحرایی آماده است
17 بهمن 1397 , ساعت 12:11

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت:

۶ هواپیمای سمپاش برای مقابله با ملخ های صحرایی آماده است

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: برای مقابله با هجوم ملخ‌های صحرایی 6 فروند هواپیمای سمپاش در استان‌‌های مسیر این آفت آماده باش است.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: برای مقابله با هجوم ملخ‌های صحرایی ۶ فروند هواپیمای سمپاش در استان‌‌های مسیر این آفت آماده باش است.

محمد رضا درگاهی روز چهارشنبه در نشست با استاندار بوشهر افزود: ۲ فروند هواپیمای سمپاش درهرمزگان، ۲ فروند درخوزستان و ۲ فروند نیز در استان های بوشهر و فارس برای مقابله با هجوم ملخ‌های صحرایی مستقر هستند.
وی اضافه کرد: هم اکنون عملیات سمپاشی هوایی در استان هرمزگان علیه ملخ‌های صحرایی آغاز شده است.
درگاهی یادآور شد: در مسیر هجوم ملخ‌های صحرایی همه فضای سبز، اراضی کشاورزی و نباتات گیاهی خسارت می‌بیند که باید از هم اکنون کانون‌های تخم ریزی و تولید ملخ سم پاشی و نابود شود.
وی اظهارداشت: آفت کش‌های مورد نیاز برای مقابله با این آفت تامین و در استان های درگیر توزیع شده است.
استاندار بوشهر گفت: برای مقابله با ملخ های صحرایی علاوه بر آماده باش بودن مسئولان، امکانات و تجهیزات مورد نیاز این استان فراهم شده است.
عبدالکریم گراوند افزود: در این ارتباط شناسایی کانون‌های تخم‌ریزی ملخ‌های صحرایی و سمپاشی آنها مورد توجه ویژه قرار دارد.
وی بیان کرد: برای آسایش خاطر مردم و بویژه کشاورزان استان بوشهر تلاش می کنیم تا در هجوم ملخ های صحرایی مشکلی دامنگیر کشاورزان نشود.
استاندار بوشهر افزود: در این ارتباط هر نوع کمکی در زمینه مبارزه با ملخ‌های صحرایی لازم باشد در استان مورد توجه قرار گرفته است.
گراوند ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی نیز از امکانات و تجهیزات مطلوبی در این عرصه برخوردار است که این ظرفیت بخوبی در اختیار استان قرار گرفته است.
وی بیان کرد: در موضوع مقابله با ملخ های صحرایی اقدام های خوب و آگاهی بخشی به موقع جهاد کشاورزی و سازمان حفظ نباتات قابل تقدیر است.
گراوند افزود: در این زمینه هشدارهای لازم نیز به کشاورزان و بهره ‌برداران ارائه شده و در این ارتباط آمادگی لازم برای مدیریت و مقابله با این آفت به طور کامل وجود دارد.

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، شکل‌گیری نهضت مردمی و ممنوعیت انتقال پاجوش‌ را راهکار اصلی مبارزه با آفت خطرناک سوسک سرخرطومی درختان نخل دانست و گفت: برخی مواقع اعتبار برای مبارزه نیاز نیست ...
اولین نشست همکاری های کشاورزی ایران و هند با حضور مریم جلیلی مقدم سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، خانی نوذری معاون توسعه بازرگانی وزارت جهادکشاورزی و زهرا جلیلی مقدم مدیر کل دفتر امور ...
مدیرکل دفتر پیش‌آگاهی و کنترل عوامل خسارتزای سازمان حفظ نباتات کشور گفت: با همکاری مشترک سازمان حفظ نباتات و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، صدور نسخه گیاهپزشکی الکترونیکی از طریق سامانه ...
دهمین نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی تهران روز دوشنبه یازدهم دی ماه 1402 در محل نمایشگاه های بین المللی ایران مال در تهران آغاز به کار کرد. در مراسم افتتاح ...
No Thoughts on ۶ هواپیمای سمپاش برای مقابله با ملخ های صحرایی آماده است

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>