پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, هرمزگان  »   هواپیماهای سم پاش مسیر ملخ های صحرایی را سم پاشی کردند
16 بهمن 1397 , ساعت 8:05

مدیرحفظ نباتات جهاد کشاورزی هرمزگان:

هواپیماهای سم پاش مسیر ملخ های صحرایی را سم پاشی کردند

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: در راستای مبارزه با هجوم ملخ های صحرایی در بندرلنگه، 2 فروند هواپیمای سم پاش مسیرهای سخت گذر در این شهرستان را سم پاشی کردند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: در راستای مبارزه با هجوم ملخ های صحرایی در بندرلنگه، ۲ فروند هواپیمای سم پاش مسیرهای سخت گذر در این شهرستان را سم پاشی کردند.
حمید دولتی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در راستای مبارزه جدی با ملخ ها و پیشگیری از نفوذ آن ها به دیگر نقاط کشور، دستورات لازم از سوی استاندار هرمزگان صادر شده است.
وی ادامه داد: تیم های مختلف مدیریت حفظ نباتات از مناطق آلوده بازدید و راهکارهای لازم را برای سرعت بخشی به مدیریت های شهرستان ها ابلاغ کرده اند.
مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: تا کنون در بیش از یکهزار و ۷۹۰هکتار از زمین های کشاورزی بندرلنگه با استفاده از سمپاش های یو ال وی پاش (ULV) مبارزه با ملخ های صحرایی صورت گرفته است.
دولتی افزود: مبارزه شیمیایی با ملخ ها از نخستین محل استراحت این حشره مهاجم در شهرستان بندرلنگه آغاز شده اما تاکنون خسارتی به مزارع وارد نشده است.
به گفته وی، این ملخ‌ ها از بیابان‌ های عربستان وارد کشور شده اند و نوعی حشره مهاجم و خطرناک محسوب می شوند.
در یک هفته گذشته حدود سه حمله دسته جمعی ملخ ‌ها به زمین‌ های کشاورزی در روستای نخیلو در بندرلنگه رخ داده است.

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

عملیات کانون یابی و کانون کوبی ملخ مراکشی در سطح ۵۰۰ هکتار از باغهای پسته شمال غرب شهرستان زرند آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صداو سیمای مرکز کرمان ، مدیر ...
این روزها شاهد اخبار زیادی در خصوص هجوم ملخ‌ها به مزارع و صدمه زدن آن‌ها به محصولات کشاورزی هستیم. با توجه به فرارسیدن فصل گرم ( که فصل برداشت محصول است) این ماجرای ...
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فلارد گفت: مزارع روستا‌های ابواسحاق شهرستان فلارد مورد هجوم یک گروه بزرگ چند ده هزار تایی از ملخ‌های مهاجر مراکشی قرار گرفتند که از سمت مراتع شهرستان سمیرم ...
ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار راه و سادات آباد سمیرم حمله کردند. مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: هجوم ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار ...
No Thoughts on هواپیماهای سم پاش مسیر ملخ های صحرایی را سم پاشی کردند

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>