پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, سیستان و بلوچستان  »   سیستان وبلوچستان آماده مقابله با ملخ صحرایی است
17 بهمن 1397 , ساعت 15:29

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور:

سیستان وبلوچستان آماده مقابله با ملخ صحرایی است

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه ملخ صحرایی یکی از آفات مهم عمومی و خطرناک است، گفت: تدابیر لازم برای مقابله با این آفت در استان های جنوبی کشور اندیشیده است.

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه ملخ صحرایی یکی از آفات مهم عمومی و خطرناک است، گفت: تدابیر لازم برای مقابله با این آفت در استان های جنوبی کشور اندیشیده است.

علی مراد سرافرازی اظهارداشت: ملخ های صحرایی در برخی سال ها از کشورهای همسایه در قالب دسته های بسیار بزرگ به استان های جنوبی کشور هجوم می آورند.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر موردی از هجوم این نوع از ملخ در کشور گزارش نشده بود، ادامه داد: هم اینک حضور این آفت در استان های هرمزگان، بوشهر، خوزستان، فارس و جنوب کرمان گزارش شده است.

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور افزود: کار مبارزه با این آفت در سطح سه هزار و ۱۰۰ هکتار در منطقه «نخیلو» استان هرمزگان با هواپیمای سمپاش انجام شده و همچنان در سایر استان های یادشده نیز ادامه دارد.

سرافرازی گفت: بر اساس آخرین گزارش ارسالی از سازمان خواروبار کشاورزی(فائو) دسته های بزرگ این آفت در حال حرکت به سمت منطقه دلگان (جلگه چاه هاشم) و کنارک سیستان و بلوچستان هستند.

وی ادامه داد: در این راستا سریعا اقدام لازم برای جلوگیری از بروز خسارت ملخ صحرایی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور بیان کرد: از شیوه های موثر برای مدیریت کنترل این آفت استفاده از سمپاشی ULV پاش پشتی وانتی و بکارگیری هواپیمای سمپاش است که در این زمینه برای استقرار هواپیما باند در زرآباد و کنارک پیش بینی شده است.

وی گفت: امید است این آفت خطرناک به موقع کنترل و از بروز خسارت های سنگین جلوگیری شود.

سرافرازی با بیان اینکه میزان خسارت این گونه ملخ از نظر اقتصادی بسیار حائز اهمیت است، تاکید کرد: دسته های پر تراکم این ملخ ها هر نوع سرسبزی اعم از علوفه، غلات، صیفی جات و حتی علف های هرز را که در مسیر خود ببینند مورد هجوم قرار داده و از بین می برند.

وی اظهار داشت: با توجه به خسارت سنگینی که این آفت وارد می ‌کند ضروری است همه کشاورزان وضعیت مزارع را تحت نظر داشته باشند.

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور ادامه داد: ضروری است کشاورزان در صورت مشاهده هر گونه ملخ صحرایی بلافاصله به نزدیکترین مرکز خدمات جهاد کشاورزی مراجعه و با کمک کارشناسان مربوطه نسبت به مبارزه با این آفت اقدام کنند.

خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، شکل‌گیری نهضت مردمی و ممنوعیت انتقال پاجوش‌ را راهکار اصلی مبارزه با آفت خطرناک سوسک سرخرطومی درختان نخل دانست و گفت: برخی مواقع اعتبار برای مبارزه نیاز نیست ...
اولین نشست همکاری های کشاورزی ایران و هند با حضور مریم جلیلی مقدم سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، خانی نوذری معاون توسعه بازرگانی وزارت جهادکشاورزی و زهرا جلیلی مقدم مدیر کل دفتر امور ...
مدیرکل دفتر پیش‌آگاهی و کنترل عوامل خسارتزای سازمان حفظ نباتات کشور گفت: با همکاری مشترک سازمان حفظ نباتات و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، صدور نسخه گیاهپزشکی الکترونیکی از طریق سامانه ...
دهمین نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی تهران روز دوشنبه یازدهم دی ماه 1402 در محل نمایشگاه های بین المللی ایران مال در تهران آغاز به کار کرد. در مراسم افتتاح ...
No Thoughts on سیستان وبلوچستان آماده مقابله با ملخ صحرایی است

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>