پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, اردبیل, استان ها  »   ثبت اختراع فورمولاسيون سم طبيعي كنترل كننده مگس سفيد گلخانه
30 خرداد 1395 , ساعت 11:45

در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل صورت گرفت:

ثبت اختراع فورمولاسیون سم طبیعی کنترل کننده مگس سفید گلخانه

توسط اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل "فورمولاسیون سم طبیعی کنترل کننده مگس سفید گلخانه ای" در اداره کل مالکیت های صنعتی به ثبت رسید.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از  روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل، فورمولاسیون سم طبیعی کنترل کننده مگس سفید گلخانه ای توسط توسط اعضای هیات علمی و کارکنان این دانشگاه در اداره کل مالکیت های صنعتی به ثبت رسید.

دکتر محمد ضعیفی زاده یکی از مخترعان گفت: امروزه با افزایش جمعیت و افزایش علم کشاوزی استفاده از محیط گلخانه ای برای تولید محصولات کشاورزی افزایش یافته است و بالطبع حشرات در محیط مثل مگس سفید گلخانه افزایش یافته و آفت اصلی این مراکز تولیده شده است.

وی با اشاره به این که امروزه حضور حشرات از محیط گلخانه فرا رفته و به محیط آزاد و طبیعی راه یافته است بیان کرد: این موضوع علاوه بر گلخانه ها در سطح شهرها از جمله تهران بزرگ نیز مشکلاتی ایجاد کرده است.

وی همچنین افزود: با توجه به اینکه سموم شیمیایی اثرات مضری دارد و دوره کارنسی آنها بیشتر از زمان سم پاشی تا مصرف می باشد و در همه جا بخصوص سطح شهر­ها نمی توان استفاده کرد ما بر آن شدیم که سموم با منشا طبیعی فورمولاسیون نماییم تا علاوه بر نداشتن ضرر برای انسان ها و موجودات، در همه مکان ها بتوان استفاده نمود.

وی ادامه داد: آزمایشات مربوط به اسپری پاشی این ترکیب در گلخانه­ های آلوده بصورت ۵ درصد مخلوط در آب در عرض چند ساعت مجموعه مگس سفید را هم بصورت لارو و هم بصورت حشره کامل از بین می برد.

ضعیفی زاده افزود: مورد مصرف این سم در جالیز، سیفی جات مزرعه سیب زمینی، توت فرنگی و … به صورت مزرعه اینتنسیو و محصولات زیر پلاستیک است.
وی مزایای این سم را  فومولاسیون کاملاً طبیعی و بدون ضرر برای انسانها و طبیعت، عدم ایجاد بیماری و ضرر برای مصرف کنندگان در صورت تجمع در گیاهان و ارائه محصول نوآورانه طبیعی با خواص آفت کشی بیشتر بخصوص مگس سفید گلخانه دانست.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/P75omF

مطالب مرتبط

دســـتورالعمـل اجرایی "مـدیریت تلفیقی آفات سبزی و جالیز در گلخانه" توســـط دفتر پیش آگاهی سازمان حفظ نباتات با همکاری محققین موسـسه تحقیقات گیاهپزشـکی تهیه و تـدوین گردید. در سالهای اخیر، ...
طرح مبارزه بیولوژیک کنترل آفات در گلخانه‌های استان آغاز شده است. مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان اصفهان در بازدید از گلخانه‌های بیولوژیک این شهرستان فلاورجان با اشاره به اینکه ...
از سال ۹۳ تهران مهمان ناخوانده‌ای داشت که هر روز شهروندان را به مرز کلافگی می‌رساند. جمعیت سفید بالک در سطح شهر تهران طغیان پیدا کرده بود و از مهمترین دلایل آن میتوان ...
تهران این روزهای میزبان مهمانان زیبا و کوچکی است که سال‌ها از آنها خبری نبود. از اواخر هفته گذشته سطح شهر تهران پر از پروانه شد، پروانه‌هایی که به خاطر تغییر دوره‌های بارشی ...
No Thoughts on ثبت اختراع فورمولاسیون سم طبیعی کنترل کننده مگس سفید گلخانه

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>