نامگذاری گونه زنبور پارازیتوئید تازه کشف شده به نام بازیگر آمریکایی

Conobregma bradpitti

چاپ

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir)، یک تیم بین المللی از دانشمندان گونه جدید و قبلا ناشناخته ای از زنبور را در آفریقای جنوبی کشف کرده و آن را Conobregma bradpitti نام داده اند که برگرفته از نام برد پیت بازیگر و تهیه کننده سینمای هالیوود آمریکا است.

این گونه زنبور متعلق به گروهی از زنبورهای پارازیتوئید شب پره ها و پروانه ها است (خانواده Braconidae). به گفته خانم دکتر Buntika Butcher که نویسنده نخست مقاله چاپ شده در این ارتباط در مجله ZooKeys است این زنبورها تخم های خود را در بدن میزبان که لاروهای حشرات مزبور (caterpillars) هستند قرار می دهند و بعد از مدتی بدن لارو شروع به سفت و مومیایی شدن می کند و در نهایت زنبور رشد یافته از آن خارج می شود.

وی ادامه می دهد: با وجود این رفتار به نظر هولناک، این زنبورها در کشاورزی بسیار با ارزش هستند چرا که به عنوان عامل کنترل بیولوژیکی قابلیت استفاده دارند.

زنبور کشف شده به رنگ قهوه ای تیره و مایل به سیاه به طول کمتر از ۲ میلیمتر است ولی سر، شاخک ها و تخم های آن به رنگ قهوه ای روشن هستند.

در ارتباط با علت نامگذاری زنبور وی اظهار کرد: در آزمایشگاهی مشغول به کار بودم که در آن پوستر عکسی از این بازیگر مشهور آمریکایی آویزان بود.

در مقاله دیگری دکتر Buntika Butcher و همکاران گونه زنبور پارازیتوییدی به نام Facitorus nasseri را برای نخستین بار از هندوستان گزارش کرده اند.

Conobregma bradpitti

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/WGP8oI