جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, بوشهر  »   همکاری همگانی برای مبارزه با ملخ صحرایی در بوشهر ضروری است
23 بهمن 1397 , ساعت 14:41

همکاری همگانی برای مبارزه با ملخ صحرایی در بوشهر ضروری است

فرماندار بوشهر گفت: با توجه به مشاهده ملخ صحرایی در برخی از شهرستان های این استان برای مبارزه و پیشگیری از شیوع این آفت همکاری همگانی بویژه دستگاه های اجرایی ضروری است.

فرماندار بوشهر گفت: با توجه به مشاهده ملخ صحرایی در برخی از شهرستان های این استان برای مبارزه و پیشگیری از شیوع این آفت همکاری همگانی بویژه دستگاه های اجرایی ضروری است.
عباس جمشیدی روز سه شنبه در نشست مدیریت بحران شهرستان بوشهر گفت: در زمان حاضر آفت ملخ در تالاب حله و چاهکوتاه از توابع شهرستان بوشهر به صورت محدود دیده شده و کارشناسان جهاد کشاورزی برای پیشگیری در قالب ۲ اکیپ هر روز منطقه و کانون آلودگی را مورد پایش و ردیابی قرار می دهند.
وی بیان کرد: در این ارتباط دستگاه های اجرایی شهرستان بوشهر نسبت به تامین خودرو برای حضور هر روز گروه های پایش و ردیابی با جهاد کشاورزی همکاری لازم را داشته باشند.
جمشیدی اضافه کرد: با توجه به اینکه آفت ملخ صحرایی مهاجم و نیازمند پایش و پیشگیری است همکاری همه دستگاه های اجرایی را می طلبد.
فرماندار بوشهر یادآور شد: شیوع آفت ملخ صحرایی علاوه بر بخش کشاورزی به بخش های دیگر نیز خسارت وارد می کند.
جمشیدی گفت: مسئولان ذیربط در باره ضرورت پوشش بیمه ای شناورها هیچ ملاحظه کاری و اغماضی برای مالکان شناورها نداشته باشند.
وی تاکید کرد: با توجه به حادثه خیز بودن استان بوشهر و اینکه حادثه خبر نمی کند انجام هرگونه اقدام پیشگیرانه در بخش های مختلف و جبران خسارت در صورت بروز حادثه ضروری است.
جمشیدی همچنین بر ضرورت ایجاد آمادگی در شهرستان برای پذیرایی از میهمانان نوروزی و رعایت قوانین و مقرارت برای پیشگیری از بروز هرگونه بی نظمی ضروری است.
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان بوشهر گفت: با توجه به مشاهده آفت ملخ صحرایی در برخی مناطق شهرستان انتظار می رود مردم در صورت مشاهده جمعیت ملخ های در حال پرواز به جهاد کشاورزی اطلاع دهند.
کبری توکلی افزود: هنوز جمعیت این آفت در شهرستان بوشهر در حد پایش و ردیابی است ولی باید برای پیشگیری از شیوع آن اقدام ها و پایش های مداوم انجام شود.

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اعلام کرد: ۵۰ هزار هکتار از مزارع گندم و جو آلوده به آفت شته روسی در شمال استان نیاز به سمپاشی دارد که ۴۰ ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی شرایط را برای افزایش جمعیت جوندگان مضر، مساعد دانست و از کشاورزان خواست تا اقدامات لازم را مطابق با توصیه کارشناسان انجام دهند....
مدیریت حفظ نباتات استان اردبیل، شرایط را برای افزایش جمعیت جوندگان مضر، مساعد دانسته و از کشاورزان خواست تا اقدامات لازم را مطابق با توصیه کارشناسان، انجام دهند. مدیریت حفظ ...
معاون وزیر و رئیس سازمان حفظ نباتات كشور در بر راه اندازی آمادگاه مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی در استان اردبیل تاکید کرد. حسین رنجبر اقدم در سفر به ...
No Thoughts on همکاری همگانی برای مبارزه با ملخ صحرایی در بوشهر ضروری است

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>